دانگ فنگ فورتینگ تولید خودرو احتراقی را متوقف می کند
در مسیر الکتریسیته منتشر شده در ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
لاماری ایما

دانگ فنگ فورتینگ به عنوان سازنده اصلی خودرو لاماری ایما، از توقف تولید محصولات احتراقی تا سال 2025 خبر داده است.

به گزارش خودروم، زیر مجموعه کمپانی بزرگ دانگ فنگ به نام فورتینگ که با خودروسازانی نظر فردا موتورز و برند لاماری در ایران حضور داشته و محصولاتی نظیر سوبا M4 و لاماری ایما را به بازار ایران عرضه کرده است؛ به تازگی از پایان تولید محصولات احتراقی خبر می‌دهد. دانگ فنگ فورتینگ در کنفرانسی به طرح ایده‌های خود برای ساخت خودروهایی با محوریت انرژی پاک و آینده‌ای مبتنی بر انرژی‌های تجدید پذیر پرداخته است.

دانگ فنگ فورتینگ که در چین با نام دانگ فنگ فنگشانگ به شهرت رسیده است؛ یکی از زیر مجموعه‌های شرکتی به نام Dongfeng Liuzhou Motor بوده و شرکت یادشده نیز بخشی از برندهای زیر نظر گروه بزرگ دانگ فنگ است. این برند در سال 2001 تاسیس شد و اولین برند چینی بود که ون‌های چند منظوره یا MPV را برای خانواده‌های چینی عرضه کرد. فورتینگ اجراء طرح دانگ فنگ موسوم به PE را به عنوان بخشی از طرح Dongfengqi گروه دانگ فنگ برعهده دارد.

هدف این طرح برآورده کردن نیازهای اصلی کاربر، ارائه راه‌حل‌های سفری سبز، کار آمد، ایمن و قابل اعتماد است. این برند مسیرهای جدیدی را برای توسعه انرژی‌های پایدار هموار می‌کند. برای دستیابی به این هدف، دانگ فنگ فورتینگ می‌خواهد که در طول سه سال، 100 درصد ظرفیت تولید خود را به محصولات الکتریکی و PHEV اختصاص دهد. فورتینگ در پنج سال به شکل کامل تولید خودروهای احتراقی را متوقف می‌کند. این شرکت بدنبال تبدیل خود به یکی از برندهای اصلی خودروهای الکتریکی در سال 2025 است.

در اطلاعیه رسمی این برند به افزایش سرمایه‌گذاری برای تحقیق و توسعه بیشتر اشاره شده است. این شرکت در سه سال گذشته بیش از 5 میلیارد یوان سرمایه‌گذاری کرده و تا سال 2030 برای ایجاد رقابت و تبدیل شدن به برند اصلی خودروهای الکتریکی نزدیک به 20 میلیارد یوان سرمایه‌گذاری می‌کند. این برند برای شروع شاسی بلندی جدید را با نام  Thunder معرفی کرده است. فورتینگ بدنبال عرضه 10 محصول جدید شامل سه دسته خودرو از جمله شاسی بلند و MPV تا سال 2025 خواهد بود.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.