پیکاپ بهمن G9 ؛ بررسی وانت غول پیکر چینی ها
محصول جدید گروه بهمن منتشر شده در ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۴
بهمن G9

بهمن موتور در نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان همه را شگفت زده کرده و از پیکاپ بهمن G9 به عنوان یکی از بزرگترین پیکاپ‌های چینی بازار ایران رونمایی کرده است.

به گزارش خودروم، بهمن موتور در نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان از پیکاپ بهمن G9 رونمایی کرد. این پیکاپ غول پیکر و چینی بزودی توسط این خودروساز خصوصی وارد بازار کشور می‌شود. نام اصلی این پیکاپ Grandlion یا Weishi در بازار چین است. این خودرو توسط کمپانی زد ایکس اتو ZX Auto یا zhongxing  وارد بازار چین می‌شود. شرکت مزبور در بخش خودروهای تجاری سبک بازار چین فعالیت کرده و چندان نام و آوازه زیادی ندارد. اما از آنجا که معمولاً خودروسازان داخلی برای فعالیت خود و خالی نبودن خطوط تولید به دنبال شرکای گمنام چینی می‌روند؛ باید توجه کرد که زد ایس اتو در سال‌های گذشته هم به شکل مستقیم و غیر مستقیم در بازار ایران فعالیت داشته و محصولاتی را در بازار ایران عرضه کرده است.

پیکاپ بهمن G9 تازه‌ترین محصول زد ایکس اتو در بازار ایران خواهد بود. این خودرو با حضور در نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان بازدیدکنندگان را غافلگیر کرده و باید گفت که تا قبل از رونمایی از این خودرو، کسی انتظار حضور آن در اصفهان را نداشت. به هر حال این پیکاپ بزرگ که با نام ZX Weishi 1949 می‌شود؛ قطعاً به دلیل ظاهر آمریکایی خود نظر بسیاری از علاقه‌مندان به پیکاپ و آفرود در داخل کشور را جلب خواهد کرد. متاسفانه مجموعه خودروم در نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان حضور نداشت و امکان تهیه تصویر مستقل از این خودرو برای ما فراهم نبود. اما این به معنی خالی بودن دست خودروم نیست و ما در ادامه شما را دعوت می‌کنیم که با ما همراه باشید و کمی بیشتر با این محصول غول پیکر آشنا شوید.

طراحی بیرونی پیکاپ بهمن G9

پیکاپ بهمن G9 ابعادی 5,393، 2,045 و 1,965 میلی‌متری دارد و فاصله بین دو محور آن 3,230 میلی‌متر است. متاسفانه اعداد مرتبط به زاویه خروج این خودرو اعلام نشده؛ اما با توجه به ارقام مزبور باید گفت که در صورت عرضه این خودرو به بازار ایران، این محصول بزرگترین پیکاپ چینی بازار ایران خواهد بود. ابعاد قسمت بار نیز 1,530، 1,700 و 515 میلی‌متر است. ظرفیت حمل بار خالص آن تنها 495 کیلوگرم است.

پیکاپ بهمن G9

طراحی قسمت جلو این خودرو یکی از نکات برجسته آن است. وانت G9 بهمن موتور به شدت شبیه به محصولات کمپانی فورد یا رم آمریکا است. کاپوتی پهن، سپری بزرگی و مجموعه‌ای از چراغ‌ها به همراه تزئینات کرومی و تزئینات همرنگ بدنه اطراف لوگو از ویژگی‌های شاخص پیکاپ G9 هستند. در کناره‌ها گلگیرهایی عضلانی با فالپ‌های پلاستیکی، رکابی پهن، دستگیره‌های درب کرومی و فرو رفتگی پایین درب‌ها نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. همچنین نباید تزئینات کرومی آینههای جانبی بزرگ این پیکاپ غول پیکر را از یاد برد.

طراحی داخلی وانت G9 بهمن موتور

در داخل کابین تزئینات نسبتاً مدرنی را شاهد هستیم. ناگفته پیدا است که این طراحی کاملاً مشابه به فورد F-150 بوده و یک کپی کاری تمام عیار را از خودروسازان چینی شاهد هستیم. فرمان سه پره و تخت بوده و در دو طرف آن مجموعه‌ای از دکمه‌های کنترلی و تزئینات پیانویی قرار دارند. بر روی داشبورد یک صفحه نمایش بزرگ با کلیدهای کنترلی لمسی وجود دارد. پایین‌تر از صفحه نمایش اصلی نیز مجموعه‌ای از کلیدهای کنترلی کرومی قرار دارند که به بخش تزئینی پایین داشبورد متصل بوده و زیبا به نظر می‌رسند.

پیکاپ بهمن G9

روی داشبودر دو خروجی تهویه مطبوع هوای عمودی و بزرگ قرار دارند. جلو آمپر دیجیتالی است. در کنسول مرکزی دو جای لیوان، پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه، پورت USB، دسته دنده خلبانی و… وجود دارند. جنس داشبورد از پلاستیک نرم و با کیفیتی است. در دو طرف آن طرحی شبکه‌ای و زیبا با ظرافتی دلنشین وجود دارد است. پوشش صندلی‌ها از جنس چرم و جیر دو رنگ است. رو دری‌ها از جنس پلاستیک خشک بوده و پوشش مرکز آنها با چرم مصنوعی و با تزئینات و دوخت شبکه‌ای صورت می‌گیرد. در پایین درب‌ها فضایی مناسب برای قرار دادن اشیاء وجود دارد. فضای سرنشینان عقب نیز همچونن جلوی خودرو، بسیار جادار بوده و از نکات برجسته این بخش باید به دو خروجی تهویه مطبوع هوا، پورت USB و زیر آرنجی نسبتاً بزرگ به همراه دو جای لیوانی اشاره کرد.

مشخصات فنی بهمن G9

موتور بهمن G9

پیکاپ G9 در چین در دو نسخه 2 لیتری و 2,3 لیتری عرضه می‌شود. بهمن موتور قصد دارد که نمونه 2 لیتری این خودرو را وارد بازار ایران کند. بنابراین وانت G9 بهمن موتور از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ پاشش مستقیم با قدرت 195 اسب بخار در دو 4000 یا 5500 دقیقه موتور با استاندارد آلایندگی یورو 6 استفاده می‌کند. این پیشرانه به گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF متصل بوده و دارای سیستم تعویض دنده الکتریکی است. قدرت به وسیله این جعبه دنده به تمام چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. سیستم تعلیق جلو و دو جناغی بوده و سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی لینک(در نمونه تجاری تعلیق عقب شمشی) است. همچنین سیستم‌های ترمز جلو و عقب دیسکی هستند. نمونه 2,3 لیتری این خودرو به همراه یک گیربکس شش سرعته دستی در بازار چین موجود است.

ایمنی بهمن G9

از نظر امکانات وانت G9 بهمن موتور شرایط بسیار مطلوبی دارد و از جمله آپشن‌های آن باید به سیستم کمکی ترمز BE، EBD، سیستم ضد لغزش ترمز، سیستم کنترل پایداری خودرو، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل لغزش، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار اتوماتیک تصادف از جلو، سیستم هشدار اضطراری، سیستم پیشرفته هشدار حرکت بین خطوط با قابلیت فعال یا غیر فعال شدن، کیسه هوا راننده، کیسه هوا سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و قابلیت اتصال موبایل از طریق میرورلینک اشاره کرد.

صفحه نمایش بهمن G9

امکانات

همچنین سیستم مولتی‌مدیا 10,1 اینچی، 6 بلندگو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، صفحه کیلومتر دیجیتالی 12 اینچی، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع رانندگی، سنسور تشخیص مانع در جلو و عقب، برف پاکن مجهز به سنسور باران، کروز کنترل، سه حالت رانندگی(اسپرت، اقتصادی، نرمال)، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع نور به صورت برقی، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل، روشنایی کمکی هنگام گردش فرمان، چراغ‌های روز، مه شکن جلو، صندلی برقی راننده مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در 6 جهت، صندلی سرنشین مجهز به گرمکن همراه با قابیت تنظیم در 4 جهت، سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشینان عقب، شیشه‌های عایق صدا برای ردیف دوم و… نیز از جمله امکانات وانت G9 بهمن موتور یا پیکاپ بهمن G9 هستند.

قیمت

قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست. ولی احتمالاً پیکاپ بهمن G9 یا پیکاپ G9 بهمن با قیمتی فراتر از 1 میلیارد و 350 میلیون تومان عرضه می‌شود. بنابراین ما شاهد رقیبی مستقیم و قدر برای پیکاپ فوتون از ایران خودرو یا مکث موتور کلوت اتوماتیک هستیم.

مشخصات فنی

پیکاپ بهمن G9 از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ پاشش مستقیم با قدرت 195 اسب بخار در دو 4000 یا 5500 دقیقه موتور با استاندارد آلایندگی یورو 6 استفاده می‌کند. این پیشرانه به گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF متصل بوده و دارای سیستم تعویض دنده الکتریکی است.

امکانات

سیستم مولتی‌مدیا 10,1 اینچی، 6 بلندگو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، صفحه کیلومتر دیجیتالی 12 اینچی، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع رانندگی، سنسور تشخیص مانع در جلو و عقب، برف پاکن مجهز به سنسور باران، کروز کنترل و…

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.