برند لینک اند کو 800 هزارمین محصول تولیدی خود را از خطوط تولید خارج کرد. این شرکت در حال حاضر با کاهش آمار فروش مواجه شده است.
به گزارش خودروم، لینک اند کو در 19 نوامبر سال جاری میلادی توانست 800 هزارمین خودروی تولیدی خود را که یک لینک اند کو 09 نسخه EM-P بود؛ از خط تولید خارج کند.
این برند در سال 2017 و به شکل مشترک توسط جیلی و ولوو تاسیس شد. اولین مدل آن لینک اند کو 01 نام دارد. از آن زمان تاکنون تولید خودرو در این مجموعه با افزودن 8 مدل دیگر گسترش یافته است. در خطوط تولید این خودروساز محصولاتی شامل شاسی بلندهای کامپکت، هاچبک کامپکت، کراساوور، سدان، کوپه، شاسیبلند 7 نفره و حتی اسکوتر برقی به تولید میرسد.
مدلهای لینک اند کو عمدتاً خودروهایی اسپرت با عملکردی ایدهآل بوده و مخاطبین جوان را هدف قرار دادهاند. تا سال 2021 مجموع فروش این خودروساز 220,500 دستگاه بود. با این حال در سال 2022 فروش لینک اند کو کاهش یافته و این خودروساز در نیمه اول امسال تنها 77 هزار خودرو فروخته است. از ژانویه تا سپتامبر، این خودروساز 123,500 خودرو فروخته و 16,439 خودرو دیگر هم در ماه اکتبر به فروش رسانده است. این ارقام نشان دهنده کاهش 24 درصدی فروش نسبت به سال قبل است.
لینک اند کو به دنبال بهبود آمار فروش خود بوده و به همین خاطر شاسیبلند پرچمدار لینک اند کو 09 را به عنوان یک کامپکت شش نفره معرفی کرده است. این خودرو را بیشتر با ولوو XC90 مقایسه میکنند. اما با 09 هم میزان فروش این شرکت بهبود چندانی پیدا نکرده است.
یکی از عوامل موثر بر فروش این برند احتمالاً استفاده از موتور سه سیلندر باشد. این موتورها در چین پرفروش نیستند. با این حال مدل 03 عملکرد مطلوبی در بازار چین داشته است. لینک اند کو در حال حاضر موتورهای چهار سیلندر را نیز در مدلهای ICE خود مورد استفاده قرار میدهد.با این حال موتورهای سه سیلندر در مدلهای هیبریدی مورد استفاده هستند.
لینک اند کو سالانه حداقل دو مدل را روانه بازار میکند و با وجود کاهش موقت میزان فروش، این خودروسازبرنامهای برای برقیسازی کامل خود ارائه کرده است. تا سال 2024 خودروهای الکتریکی 60 درصد از خطوط تولید لینک اند کو را اشغال میکنند و تا سال 2025 نیز این خودروساز کاملاً الکتریکی میشود.
لینک اند کو برخلاف سایر خودروسازان، فروش مستقیم محصولات خود به مشتریان را در نظر گرفته و فروش در نمایندگی را کنار گذاشته است. با این خریدار مستقیماً خودروی خود را به لینک اند کو سفارش میدهد.
تا سال 2021 مجموع فروش این خودروساز 220,500 دستگاه بود. با این حال در سال 2022 فروش لینک اند کو کاهش یافته و این خودروساز در نیمه اول امسال تنها 77 هزار خودرو فروخته است. از ژانویه تا سپتامبر، این خودروساز 123,500 خودرو فروخته و 16,439 خودرو دیگر هم در ماه اکتبر به فروش رسانده است. این ارقام نشان دهنده کاهش 24 درصدی فروش نسبت به سال قبل است.
لینک اند کو سالانه حداقل دو مدل را روانه بازار میکند و با وجود کاهش موقت میزان فروش، این خودروسازبرنامهای برای برقیسازی کامل خود ارائه کرده است. تا سال 2024 خودروهای الکتریکی 60 درصد از خطوط تولید لینک اند کو را اشغال میکنند و تا سال 2025 نیز این خودروساز کاملاً الکتریکی میشود.