آمار صادرات خودروهای چینی در آگوست 2022
افزایش 65 درصدی نسبت به سال قبل منتشر شده در ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷
صادرات خودرو چین

بررسی آماری میزان صادرات خودروهای چینی در ماه آگوست سال 2022 نشان می دهد که این کشور از ابتدای سال جاری میلادی موفق به صادرات 1,817 میلیون خودرو شده است.

به گزارش خودروم، براساس گزارش انجمن خودروسازان چین(CAAM)، این کشور در ماه آگوست 2022 موفق به صادرات 308 هزار خودرو شد و این رقم نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین رقم مزبور نشان دهنده رشد 6,2 درصدی ماه به ماه صادرات خودروهای چینی است.

این اولین بار است که میزان صادرات خودروهای چینی به بیش از 300 هزار دستگاه رسیده و این کشور از ژانویه تا آگوست 2022 در مجموع موفق به صادرات 1,817 میلیون خودرو شده و این رقم نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 52,8 درصد رشد را نشان می‌دهد.

کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین(CPCA) می‌گوید، عملکرد درخشان صنعت خودروسازی این کشور به دلیل انعطاف‌پذیری صنعت خودروی چین و ادامه تولید خودروهای قابل اعتماد علی‌رغم همه‌گیری بیماری کرونا و چالش‌های زنجیره تامین است.

به صورت تفکیکی، چین 83 هزار وسیله نقلیه پاک(NEV) را در ماه آگوست صادر کرد که این رقم نسبت به ماه قبل و سال گذشته به ترتیب 53,6 و 82,3 درصد افزایش یافته است.  چین از ژانویه تا آگوست 2022 در مجموع 340 هزار خودروی NEV صادر کرده که این رقم نشان از رشد 97,4 درصدی میزان صادرات این محصولات دارد.

کشورهای سراسر جهان به طور فعال سیاست‌هایی برای سازگاری و ارتقاء استانداردهای حمل و نقل به سمت NEVها دارند و این فرصتی طلایی برای خودروهای پاک چینی در خارج از خاک این کشور فراهم می‌کند. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش خودروهای چینی در خارج از این کشور در سال 2025 و 2030 به ترتیب به 3 میلیون و 5,5 میلیون دستگاه برسد. علاوه بر این بزرگترین شرکت اوراق بهادار چین، CITIC Securities، پیش‌بینی می‌کند که میزان فروش خارجی خودروهای الکتریکی چینی در سال 2030 به 2,5 میلیون دستگاه برسد.

باید توجه داشت که اکثر خودروهای بنزینی چینی به کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیای جنوب شرقی صادر شده و در عین حال اکثر NEVهای چینی به کشورهای توسعه یافته اروپا، قاره آمریکا و استرالیا صادر می‌شوند.

براساس پیش‌بینی‌های قبلی، انتظار می‌رود که حجم صادرات سالانه خودروهای چینی در سال 2022 نزدیک به 3 میلیون دستگاه باشد. از آنجا که افزایش حجم صادرات خودروهای چینی با افزایش به کارگیری خودروهای الکتریکی در سراسر جهان همراه شده؛ باید دید که چین چگونه از فرصت پیش روی صنعت خودروسازی خود جهت افزایش صادرات و… استفاده خواهد کرد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.