گک امکو (GAC Emkoo) با قدرت 245 اسب بخار وارد بازار چین شد
منتشر شده در ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴
گک امکو / GAC Emkoo 2022

گک امکو (GAC Emkoo) در سه نسخه مختلف وارد بازار چین شد و قدرتمندترین تریم این شاسی‌بلند چینی 245 اسب بخار قدرت دارد و نسخه هیبریدی آن از سیستم تویوتا استفاده می‌کند.

تولیدکننده خودروهای چینی گک(GAC) شاسی‌بلند ترامچی امکو(Trumpchi Emkoo) را وارد بازار چین کرد. امکو با قیمتی بین 19,450 تا 25,350 دلار عرضه شده و نسخه‌های گران قیمت آن به سیستم هیبریدی تویوتا مجهز هستند.

نمای کنار گک امکو / GAC Emkoo 2022

به گزارش خودروم، گروه خودروسازی گک در سال 2008 برند ترامپچی را تأسیس کرد. این گروه فعال در صنعت خودروسازی چین، اکنون وسایل نقلیه مختلفی را تولید و فروش می‌رساند. گروه گک برخی از خودروهای تویوتا را در کشور چین مونتاژ می‌کند و به نظر می رسد که پیوند میان دو کمپانی مزبور، بسیار قوی و پایدار است؛ چون بسیاری از محصولات ترامپچی به سیستم هیبریدی تویوتا مجهز شده‌اند.

جلو گک امکو / GAC Emkoo 2022

ترامپچی در نیمه اول سال 2022 موفق به فروش بیش از 170 هزار خودرو شده و پر فروش‌ترین محصول این برند گک GS4 نام دارد. اکنون گک ترامپچی شاسی‌بلند جدید امکو را روانه بازار چین کرده و یک بار دیگر بازار شاسی‌بلندهای این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

نمای عقب گک امکو / GAC Emkoo 2022

از نظر ظاهری باید ترامپچی امکو را خودرویی متفاوت ارزیابی کرد. در طراحی بدنه این خودرو از خطوط تند و تیز بسیاری استففاده شده و جلو پنجره بدون قاب V شکل و چراغ‌های باریک آن نظر ما را به خود جلب می‌کند. در نمای کنار می‌توان دستگیره‌های درب مخفی و اسپویلر عقب را به خوبی مشاهده کرد.

در قسمت عقب از چراغ‌هایی استفاده شده که ما را به یاد محصولات کمپانی ولوو می‌اندازند. از نظر ابعاد باید ترامچی امکو را یک شاسی‌بلند متوسط دانست و این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,680، 1,901 و 1,670 میلی‌متر اندازه دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2,750 میلی‌متر است.

ردیف جلو گک امکو / GAC Emkoo 2022

محیط داخلی امکو با استفاده از فرمان سه پره اسپرت D شکل، صفحه نمایش شناور، دسته دنده الماسی و دو جا لیوانی زیبا تزئین شده است. روی درب‌ها دستگیره وجود ندارد و برای باز کردن آنها باید از دکمه‌ای جالب توجه استفاده کنید. در نسخه پایه امکو صفحه کیلومتر دیجیتال با ابعاد 7 اینچ در دسترس بوده و در تریم‌های بالاتر ابعاد آن به 10,25 اینچ افزایش یافته است. ابعاد صفحه نمایش دیجیتال لمسی اصلی در تمام نسخه‌ها 14,6 اینچ است.

ردیف عقب گک امکو / GAC Emkoo 2022

گک امکو به نسخه پنجم سیستم رانندگی هوشمند ADiGO مجهز شده و برای پردازش اطلاعات از تراشه 8155 کوالکام استفاده می‌کند. سرنشینان می‌توانند با برخودرداری از سیستم صوتی یاماها با 12 بلندگو از شنیدن موسیقی لذت ببرند؛ البته این یک آپشن اضافی بوده و باید آن را سفارش داد. مدل پایه امکو 6 بلندگو داشته و مدل‌های گران قیمت نیز به شکل استاندارد به 8 بلندگو مجهز شده‌اند.

فرمان گک امکو / GAC Emkoo 2022

مشخصات فنی

گک امکو براساس پلتفرم مدولار GPMA ساخته شده است. پلتفرم مزبور توسط کمپانی گک توسعه یافته و ترامچی امکو به سه پیشرانه مختلف مجهز می‌شود. پیشرانه اول موتور 1,5 لیتری توربوشارژ 4A15J2 بنزنی با قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن‌متر بوده و برای انتقال قدرت خود از جعبه‌دنده 7 سرعته DCT استفاده می‌کند. این پیشرانه با هر 100 کیلومتر پیمایش حدود 7 لیتر سوخت مصرف می‌کند و حداکثر سرعت امکو را به 190 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

داشبورد گک امکو / GAC Emkoo 2022

پیشرانه دوم موتوری 2 لیتری 4B20J1 ICE با قدرت 252 اسب بخار و 400 نیوتن‌متر گشتاور بوده و برای انتقال قدرت به چرخ‌ها از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. متأسفانه اطلاعاتی در رابطه با شتاب صفر تا 100 این خودرو منتشر نشده؛ اما ما می‌دانیم که مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمایش 100 کیلومتر مسافت حدود 8,1 لیتر است.

پیشرانه سوم شامل یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی AB20L1 با قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر است و در کنار آن یک موتور الکتریکی و 2DHT قرار دارند. مجموع قدرت نسخه هیبریدی به 238 اسب بخار می‌رسد و باید دانست که گک امکو هیبریدی یک PHEV نبوده و نمی‌توانید آن را با استفاده از برق شارژ کنید. همچنین نسخه هیبریدی تنها به باتری با ظرفیت 2,1 کیلووات مجهز شده و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمایش 100 کیلومتر مسافت، 4,76 لیتر است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.