فونیکس به عنوان برند لوکس و زیر مجموع مدیران خودرو در نظر دارد که در آینده نزدیک نسخه GT آریزو 6 را وارد بازار ایران کند.
به گزارش خودروم، چندی پیش نام آریزو 6 جی تی در سامانههای داخلی شرکت مدیران خودرو مشاهده شد. این رخ داد احتمال عرضه و حضور این محصول متفاوت در بازار ایران را افزایش داد. اکنون براساس اطلاعات دریافتی باید گفت که فونیکس آریزو 6 جی تی با موتور تیگو 8 پرو به ایران میآید. این خودرو رقیبی مستقیم برای KMC J7 شرکت کرمان موتور خواهد بود.
آریزو 6 جی تی فیس لیفت کامل و پختهتری از آریزو 5 پلاس است. البته آریزو 5 پلاس در ایران با نام آریزو 6 پرو و توسط زیر مجموع مدیران خودرو یعنی فونیکس وارد بازار شد. حالا هم این محصول به دلیل برخی ویژگیها جزء محصولات لوکس مدیران خودرو محسوب میشود. به همین خاطر نیز آریزو 6 جی تی هم با برند فونیکس وارد بازار ایران خواهد شد.
قیمت جهانی و مشخصات فنی فونیکس آریزو 6 جی تی
این خودرو هم اکنون در بازار جهانی با قیمتی معادل 14,000 تا 16,100 دلار و با سطوح مختلفی از تجهیزات و امکانات عرضه میشود. چری سدان ارتقاء یافته خود را بهتر از هوندا سیویک و ترامپچی امپاور میداند. اما به نظر شما علت این ادعا چیست؟ در واقع باید گفت که بهترین نسخه سدان خاص چری از پیشرانه 1,6 لیتری با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر به همراه جعبه دنده دوکلاچه برخودار است.
موتور مزبور بر روی تیگو 8 پرو هم حضور دارد و با توجه به عملکرد مطلوب خود میتواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آریزو 6 جی تی را تنها در 6,6 ثانیه ممکن سازد. این عدد بسیار قابل توجه بوده و قطعاً با توجه به وزن خالص 1,344 کیلوگرمی این خودرو نظر بسیاری از خریداران را جلب خواهد کرد.
البته محصول جدید برند فونیکس نمونهای 1,5 لیتری با قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر به همراه گیربکس CVT هم دارد. شتاب این نمونه 7,1 ثانیه است. اما بسیار بعید به نظر میآید که مدیران خودرو غید شتاب عالی نسخه 1,6 لیتری را بزند. چون اعداد مرتبط به این نسخه قطعاً در موفقیت بازاریابی و فروش بیشتر این خودرو موثر خواهد بود.
ابعاد و طراحی آریزو 6 gt
آیزو 6 جی تی از نظر ابعاد در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,710، 1,829 و 1,490 میلیمتر اندازه دارد. فاصله بین دو محور نیز 2,670 میلیمتر است. همچنین فواصل میانی چرخهای محور عقب و جلو به ترتیب 1,561 و 1,554 میلیمتر هستند. زوایای خروج و ورود نیز 14 و 15 درجه اعلام میشود. ظرفیت باک سوخت و صندوق عقب این سدان پنج نفره نیز به ترتیب 48 و 570 لیتر است.
از نظر ظاهری چهرهی خودروی جدید فونیکس در بازار ایران همانند نام GT اسپورت و جوان پسندتر است. جلوپنچرهای بزرگ، چند ضلعی و متصل به سپر در پیشانی این محصول نظر ما را جلب میکند. چراغهای جلوی باریک نیز به جلوپنجره متصل بوده و بر روی این بخش لوگوی نارنجی یا قرمز رنگ GT نقش بسته است. در نمای کناری تغییر چندانی نسبت به نمونه قبلی شاهد نیستیم. ولی در عقب اگزوزهای دوگانه در طرفین(فیک)، گرافیک جذاب چراغها و سپری متفاوت نظر ما را به خود جلب میکند.
امکانات و ساختار کابین آریزو 6 جی تی
در داخل نیز از نمایشگری دوگانه و فرمان یاسپورت استفاده میشود. به وضوح میتوان تغییر ساختار داشبورد مطابق با ارگونومی خودروهای اسپورت و رو دریهایی متفاوت به همراه صندلیهایی با دوخت نارنجی رنگ را دید. البته شاید در ایران از این تریم استفاده نشود و به جای ان شاهد مخلوطی از رنگهای سفید، مشکی، قرمز و نقرهای در درون کابین باشیم. سرنشینان این خودرو امکان برخورداری از گرمکن صندلیهای جلو، کروز کنترل تطبیقی، سامانه نظارت بر نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، جعبه دنده شیف بای وایر، شارژر بی سیم، دوربین 360 درجه پانوراما و… برخوردار خواهند شد.