میتسوکا ویوت 2023؛ یاریس جگوار شد!
کلاسیک کوچولو منتشر شده در ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
میتسوکا ویوت

برند لوکس ساز و کلاسیک میتسوکا ژاپن نسل چهارم خودروی کوچک ویوت را با استفاده از پلتفرم تویوتا یاریس ساخته و با قیمت 23 هزار دلار بفروش می‌رساند.

به گزارش خودروم، میتسوکا در دهه 1960 میلادی تاسیس شد. این شرکت در زمینه ساخت خودروهایی با ظاهر عجیب و غریب و الگوبرداری شده از مدل‌های کلاسیک تخصص دارد. مدل اورچی این برند که براساس هوندا NSX ساخته شده است؛ احتمالاً مجبوب‌ترین محصول آن در شبکه جهانی شناخته می‌شود. ولی میتسوکا بیشتر خودروهای کلاسیک براساس خودروهای معمولی می‌سازد. مدل ویوت یا Viewt میتسوکا نیز که از سال 1993 عرضه شد؛ براساس نسخه اولیه نیسان Mach یا Micra ساخته شده است. البته دیگر این گونه نیست؛ چون میتسوکا ویوت 2023 اکنون براساس اخرین نسخه تویوتا یاریس ساخته می‌شود.

میتسوکا Viewt

سوپرمینی تویوتا در حال حاضر با تبدیل شدن به مزدا 2 هیبریدی جدید در اروپا، زندگی دوگانه خود را آغاز کرده است و حالا با اقدام میتسوکا در ژاپن با شخصیت سوم خود مواجه می‌شود. بیش از 13 هزار دستگاه مدل ویوت براساس پلتفرم Micra فروخته شد و نسل چهارم میتسوکا Viewt به سنت همیشگی این برند پایبند بوده با ظاهری مشابه جگوار مارک 2 تولید می‌شود. یاریس بازسازی شده و کلاسیک در جلو ظاهری قدیمی با چراغ‌های گرد و جلوپنجره‌ای بزرگ با تزئینات عمودی دارد که این ویژگی‌ها جزء شاخص‌ترین نشانه‌های سدان‌های لوکس بریتانیایی در دهه 1960 بود.

میتسوکا Viewt

طول میتسوکا Viewt مدل  2023 حدود 70 میلی‌متر بیشتر از یاریس بوده و روی چرخ‌هایی با رینگ‌های فولادی کوچک و قالپاق‌هایی کرومی قرار دارد. نام کامل این خودروی میتسوکا Viewt Story بوده و چراغ‌های گرد عقب آن نسبت به سه نسل قبلی متفاوت بوده تا کمی از جگوار مارک 2 و تقلید از آن فاصله گرفته باشد. در هر حال به سختی می‌توان گفت که با توجه به ظاهر بدنه، ما با یک یاریس روبرو هستیم. ولی هویت واقعی این خودرو را می‌توان با مشاهده کابین درک کرد. جایی که میتسوکا تودوزی و رنگ‌های جدیدی به کار برده؛ اما تغییرات بسیار کمی نسبت به یاریس شاهد هستیم. خبری از لوگوی تویوتا روی فرمان نیست و به جای ان نشان میتسوکا درج شده است.

میتسوکا ویوت

قیمت نسخه پایه میتسوکا ویوت 2023 حدود 23 هزار دلار آمریکا است. این نشان دهنده افزایش بزرگ قیمت تویوتا یاریس با توجه به تغییرات میتسوکا بوده و باید توجه کرد که نسخه پایه یاریس را می‌توان با قیمت 11 هزار دلار خریداری کرد. البته اگر به سراغ نسخه پرچمدار چهار چرخ متحرک و پیشرانه هیبریدی بروید؛ باید ویوت را با قیمت 31,300 دلار خریداری کنید. ویوت اولین تویوتایی نیست که توسط میتسوکا با ظاهری متفاوت عرضه می‌شود. این شرکت پیش از این مدل‌های Ryugi، Galue و Nouera را براساس کرولا تولید کرده بود.

قیمت میتسوکا ویوت

قیمت نسخه پایه میتسوکا ویوت 2023 حدود 23 هزار دلار آمریکا است. این نشان دهنده افزایش بزرگ قیمت تویوتا یاریس با توجه به تغییرات میتسوکا بوده و باید توجه کرد که نسخه پایه یاریس را می‌توان با قیمت 11 هزار دلار خریداری کرد.

میتسوکا چیست؟

میتسوکا در دهه 1960 میلادی تاسیس شد. این شرکت در زمینه ساخت خودروهایی با ظاهر عجیب و غریب و الگوبرداری شده از مدل‌های کلاسیک تخصص دارد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.