چرا پژو 207 نخریم؟
قورباغه آبی منتشر شده در ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
پژو 207

پژو 207 یکی از پر فروش ترین ماشین های ایران خودرو است. اما چرا پژو 207 نخریم؟ در این مقاله دلایل نخریدن این خودرو را شرح می‌دهیم.

به گزارش خودروم، یکی از خودروهای پرطرفدار و خوش شانس بازار ایران پژو 207 است. این خودرو زمانی با چهره‌ای متفاوت نسبت به نمونه ایران خودرو در ایران به تولید می‌رسید. با تحریم و… تولید آن در سال 92 متوقف شد. اما ایران خودرو با در اختیار گرفتن ابزار لازم مانند قالب‌های بدنه و… از سال 95 با تغییرات جزئی ظاهری، دوباره پژو 207 را تولید کرد. خودرویی که حالا تیپ‌های گوناگونی دارد و قیمت آنها نیز گاهی اوقات به خاطر آپشنی ناچیز جهش عجیب و غریبی را تجربه می‌کند. اما مشکلات پژو 207 و ایرادات شایع این خودرو چیست؟ و چرا پژو 207 نخریم؟

همان 206

پژو 207 همان 206 همیشگی است. پلتفرم این دو محصول یکسان بوده و هیچ تفاوتی از نظر کیفیت سواری و… ندارند. تنها 207 با آرایشی غلیظ قصد جلب توجه شما را دارد. در واقع باطن این خودرو با تمام تغییرات آن هیچ مزیتی نسبت به 206 ندارد. چند آپشن مختلف و… را می‌توان با هزینه شخصی بر روی 206 نصب نمود و غصه فقدان چراغ‌های LED بزرگ و… زشت 207 را نخورد. اما صد حیف که به بهانه استاندارد و… حالا 207 جایگزین 206 بوده و حتی از موتور TU3 هم استفاده می‌کند. هر چند که در هر صورت سگ زرد برادر شغال است!

طراحی منسوخ بدنه

پژو 207

ایران خودرو خود را به در و دیوار کوبید تا پژو 207 ایرانیزه آنها از نظر طراحی کمی بهتر از نمونه فرانسوی باشد. اما 207 را جان به جان کنید؛ باز هم یک 206 زمخت و زشت را پیش روی خود دارید. به راستی طراحی بدنه زیبای 206 را نمی‌توان به خوبی ایران خودرو با نمونه ایرانیزه 207 ضایع کرد. تغییر در جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب، همرنگ کردن دستگیره درها، فلاپ‌های جانبی و آینه‌ها کمک چندانی به 207 ایران خودرو نمی‌کنند. از آن گذشته اگر به فولکس واگن بیتل بیچاره لقب قورباغه می‌دادند؛ پس به 207 ایران خودرو با آن همه ادعا باید چه گفت! چرا ایران خودرو بی خیال بکارگیری پلتفرم‌های منسوخ و طراحی‌های قدیمی پژو نمی‌شود؟

فضای داخلی ناچیز و مواد بی کیفیت در کابین

پژو 207

فضای داخلی این خودرو به شدت ناچیز است. این موضوع عملاً 207 را به خودرویی دو نفره تبدیل می‌کند. سرنشینان در ردیف دوم عملاً زجر می‌کشند. فضای صندوق عقب نیز ناچیز بوده و تنها می‌توان اشیاء کوچک را برای حمل در داخل آن قرار داد. بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان برای سفرهای برون شهری بر روی پژو 207 حساب کرد. کیفیت قطعات و متریال اجزاء داخلی نیز بسیار بی کیفیت هستند. به شکلی که پس از گذشت مدتی کوتاه باید صدای تق و توق قطعات پلاستیکی را تحمل کنید. در واقع تفاوتی از نظر کیفیت متریال با خودرویی مانند کوییک وجود ندارد.

مشکلات فنی متعدد و کیفیت سواری بد

کیفیت سواری 207 دست کمی از کوییک ندارد. سواری خشک این خودرو منجر به تشدید صداهای آزاردهنده ناشی از متریال خشک و بی کیفیت کابین خواهد شد. دریچه گاز برقی این خودرو عملکرد بسیار ضعیف و بدی دارد و به خوبی کوپ کردن آن را می‌توان احساس کرد. دید به کناره‌های خودرو به خاطر آینه‌های کوچک جانبی بسیار ضعیف است. مانور پذیری این خودرو به دلیل ارتفاع بالاتر از حد استاندارد محصولات هم رده و تعلیق معمولی عملکرد بسیار پایینی دارد. به طوری که در صورت عدم مدیریت صحیح فرمان در سرعت بالاتر از 70 کیلومتر در ساعت، احتمال در رفتن خودرو از دست شما وجود دارد. گیربکس نیز در نسخه اتوماتیک عملکرد بسیار بدی داشته و به همین خاطر ایران خودرو بر روی نسخه 207 MC به سراغ جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته DAE رفت.

آپشن‌های دکوری پژو 207

حقیقتی به تلخی بی کیفیتی آپشن‌های خودروهای ایرانی و به خصوص پژو 207 وجود ندارد. مالکان این خودرو به شکل مداوم نسبت به بروز ایرادات برقی، عمل نکردن صحیح کروز کنترل، خرابی‌های پی در پی مانیتور و… شکایت دارند. مشکلات از این هم فراتر رفته و در نسخه‌های سقف شیشه‌ای و برای برخی از مالکان با مشکلی عجیب و خنده‌دار مواجه می‌شود. پرده این بخش برای برخی از مالکان در صورت قرارگیری خودرو در شیب یا سربالایی به شکلی کاملاً مفتضحانه باز و بسته می‌شود!

مونتاژ ضعیف پژو 207

پژو 207

از دیگر مشکلات پژو 207 و دلایل نخریدن این خودرو باید به مونتاژ ضعیف اجزاء آن اشاره کرد. گویی ناظران کیفی ایران خودرو جز ادعا چیزی برای گفتن ندارند. چون در حال حاضر مشکل عدم تقارن میان اجزاء بدنه، بخصوص در دو طرف کابین و درهای سمت راست و چپ کاملاً مشهود است. از طرفی درزهای میان قطعات بدنه را نباید از قلم انداخت. در داخل نیز برخی از قطعات چفت و بند درستی ندارند. گویی آنها را با چسب یک دو سه و ذکر جمله «همینی که هست» بر روی 207 نصب می‌کنند.

ایمنی ضعیف پژو 207

پژو 207

ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم. امروز فقدان پشتیبانی یک خودرو از حداقل‌های استاندارد بدنه برای حفظ جان سرنشینان در هیچ کشوری قابل پذیرش نیست. اما اینجا با افزودن دو بادکنک و یک دیلایت ناچیز استانداردهای 85 گانه را پاس می‌کنند. ذکر ترمز ABS و… به عنوان امکانات ایمنی برای یک خودرو واقعاً خنده‌دار است. در جهانی که بدنه خودرو را با فولاد مستحکم ساخته و از سطح 2 سامانه‌های کمک رانندگی استفاده می‌شود؛ تولید خودرویی در حد پژو 207 با آن همه مدعی و طرفدار هیچ توجیهی جزء تجارت با جان مردم ندارد. کما اینکه نمونه‌ سقف شیشه‌ای آن خیال سرنشین را بابت قرارگیری سقفی فلزی بر روی خود مخدوش می‌کند. فلزی که قادر به حفظ جان سرنشین نیست؛ چه طور به شیشه تبدیل می‌شود! آیا واقعاً ستون‌های 207 قادر به جذب فشار ناشی از ضربه بر روی سقف هستند؟ جواب این سوالات با شما است!

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:
نویسنده: امین نقی زاده

1 دیدگاه

  1. جیسون گفت:

    ماشین خوبیه
    فقط آشغاله

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.