تارا برقی و دوربین به جای آینه + ویدیو
سوگولی آبی پوشان منتشر شده در ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
تارا برقی

تارا برقی یکی از محصولات غرفه ایران خودرو در دومین نمایشگاه تحویل صنعت خودرو بود. استفاده از دوربین به جای آینه‌های جانبی از نکات جالب توجه این خودرو است.

به گزارش خودروم، گروه صنعتی ایران خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور یافت و جدیدترین دستاوردهای خود را به عموم مردم نمایش داد. این گروه صنعتی اکنون تمرکز ویژه‌ای بر روی پلتفرم خودروی تارا دارد و در آینده نزدیک همراه با نسخه احتراقی تارا، نمونه‌های برقی و هیبریدی این سدان پرچمدار داخلی را خواهیم دید. از طرفی ظاهراً تارا به طور کلی و با گذشت زمان جایگزین خانواده سورن و پژو پارس شود. اما موردی جالب در رابطه با نمونه اولیه تارا برقی وجود دارد و آن را باید استفاده از دوربین به جای آینه‌های جانبی دانست. موردی که فعلاً در بازار ایران موضوعیت ندارد و حتی امکان واردات کامیون‌هایی با این قابلیت فراهم نیست.

ظاهر تارا برقی چگونه است؟

مشخصاً ما در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با نمونه پروتایپ و اولیه تارا برقی مواجه هستیم. پس همه چیز در حد ایده‌آل نبوده و صرفاً بیانی از ایده مهندسین ایران خودرو برای آینده تارا را شاهد هستیم. به جز جلوپنجره بسته و نمایشی، هیچ تغییر خاص و چشم‌گیری در رابطه با ظاهر کلی بدنه نخواهید دید. اما استفاده از دوربین به جای آینه جانبی در تارا برقی، واقعاً عجیب و قابل توجه است. این تغییر باعث می‌شود که در دو طرف داشبورد تارا برقی، شاهد حضور دو نمایشگر کوچک باشیم. نمایشگر مرکزی عمودی موسم به تسلایی و جلو آمپر دیجیتال به همراه شیفتر تعویض دنده چرخشی از دیگر موارد مرتبط به تارا برقی هستند.

مشخصات فنی تارا برقی چیست؟

براساس اعلام ایران خودرو، فعلاً تصمیم بر تولید تارا برقی با باتری ۴۵ کیلووات ساعتی و موتوری با قدرت ۱۶۰ اسب بخاری است. البته بیشینه توان این موتور به ۱۶۰ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر نیز می‌رسد. ایران خودرو مدعی شتاب ۹,۸ ثانیه‌ای تارا برقی بوده و شعاع پیمایش آن با یکبار شارژ کامل برابر با ۳۰۰ کیلومتر است. همچنین زمان شارژ سریع این خودرو هم ۴۵ دقیقه خواهد بود.

ضمن اینکه سامانه مدیریت حرارتی این خودرو به طور مشترک توسط دانشگاه صنعتی شریف، رایزکو، کوشش رادیاتور و سندن توسعه می‌یابد. شارژر و مبدل DCDC هم توسط شرکت فرزانگان تولید خواهد شد. توسعه موتور الکتریکی نیز برعهده موتورژن و رادسا به همراه طراحی و ساخت پک باتری توسط شرکت صبا باتری است.

دسته بندی ها: داخلی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.