لندرور دیفندر اوکتا موتوری ۴,۴ لیتری V8 همراه با دو توربوشارژ و سیستم هیبرید ملایم قرار دارد و اکنون قدرتمندترین دیفندر جهان است.
به گزارش خودروم، قدرتمندترین مدل دیفندر معرفی شد. زیر کاپوت لندرور دیفندر اوکتا موتوری ۴,۴ لیتری V8 همراه با دو توربوشارژ و سیستم هیبرید ملایم قرار دارد. این موجود عجیب ۶۲۶ اسب بخار قدرت همراه با حداکثر گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر را تولید میکند. اما این شاسی بلند چیزهای بیشتری در اختیار دارد. لندرور سیستم تعلیق اوکتا را اصلاح نمود و طراحی بهینه آن لذت بردن از آفرود است.
شاسی بلند قدرتمند لندرور اوکتا شاسی Dynamics 6D لندرور را در اختیار دارد و خبری از پیچ و خم بر روی بدنه نیست. اما در عین حال سیستم تعلیق بهترین عملکرد ممکن برای آفرود را داردو این خودرو ۱,۱ اینچ از دیفندر استاندارد بلندتر بوده و ۲,۷ ایچ دیگر هم عریضتر است. کمک فنرها قویتر بوده و دمپرهای فعال منحصر به فرد در دسترس هستند. برای ترمزگیری در جلو از ترمزهای ۱۵,۷ اینچی همراه با کالیپرهای شش پیستونه برمبو استفاده میشود. بنابراین شاسی بلند جدید لندرور سریعترین نسبت فرمانپذیری را در بین سایر دیفندرها در اختیار دارد.
نیرو توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. این جعبه دنده در شرایط استاندارد قارد به انتقال ۷۴۹ نیوتن متر گشتاور است. اما در اوکتا شاهد بروزرسانی نرم افزاری گیربکس بودیم و حالا جعبه دنده با انتقال گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری هیچ مشکلی ندارد. لندرور مدعی است که اوکتا در ۳,۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. رینگها ۲۲ اینچی هستند و لاستیکها از نوع چهار فصل خواهند بود. حداکثر سرعت نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
البته لاستیکهای ۳۳ اینچی گودیر مدل Advance All-Terrain به شکل اختصاصی برای اوکتا توسعه یافتهاند و با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان آنها را در اختیار داشت. سپرها باز طراحی شدهاند تا زوایای ورود و خروج دیفندر اصلاح شوند. جلوپنجره جدیدی نیز استفاده میشود تا جریان ورودی هوا به کاپوت افزایش یابد. لولههای اگزوز چهارگانه همراه با سیستم اگزوز فعال در دسترس خواهند بود.
در داخل لندرور دیفندر اوکتا از صندلیهای پرفورمنس جدید با در بر گیری بیشتر استفاده میشود. این خودروساز برای اولین بار از فناوری صوتی Body and Soul Seat در دیفندر استفاده میکند. فضای داخلی به شکل استاندارد با چرم نیمه آنیلین Burnt Sienna همراه با پارچه آبنوس کوادرات پوشیده میشود. اما مشتریان در صورت سفارش قادر به تهیه خودرو با کابینی از جنس چرم لایت ابری، آبنوسی یا مهتابی هستند. نسخه وان اوکتا نیز روکش صندلی دو رنگ خاکی و آبنوسی دارد.
سقف و ستونها رنگی متضاد با بدنه دارند. ضمن اینکه رنگهای مسی پترا و سبز فارویی جدیدترین رنگهای سفارشی برای دیفندر اوکتا هستند. همچنین شاهد استفاده از طرح الماسی دایرهای شکل جدید بر روی سقف و درها هستیم. نسخه ویژه اوکتا نیز با جزئیاتی از فیبر کربن و… تنها در سال اول تولید این خودرو در دسترس خواهد بود.
لندرور اوکتا نام خود را از شکل هشت وجهی الماس گرفته است. این خودرو اولین نمایش عمومی خود در جشنواره سرعت گودرود ۲۰۲۴ را تجربه میکند. قیمت اولیه این خودرو بیش از ۱۵۲ هزار دلار است. نسخه وان اوکتا نیز بیش از ۱۶۷ هزار دلار ارزش دارد.