تویوتا هایلوکس هیدروژنی در راه است!
پافشاری ژاپنی منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا با کمک چهار شرکت انگلیسی و برای دریافت بودجه دولت بریتانیا، بدنبال ساخت و توسعه تویوتا هایلوکس هیدروژنی در آینده‌ای نزدیک است.

به گزارش خودروم، هنوز تویوتا تمایلی به تولید وسیله نقلیه الکتریکی ندارد و به همین خاطر تلاش می‌کند که به عنوان پیشگامی در زمینه بکارگیری پیشرانه پیل سوختی مطرح شده و از فناوری‌های مرتبط به آن حداکثر بهره را ببرد. این بار خودروساز ژاپنی طی کنسرسیومی توانسته بودجه توسعه پیکاپی هیدروژنی را از طریق دولت بریتانیا تامین کند.

وقتی صحبت از برقی‌سازی باشد؛ تویوتا مانند قباربازی است که همه چیز را باخته! اما دوباره بازگشته و به مخالفت‌های گذشته خود ادامه می‌دهد و امدوار است که این روند تغییر کند. این خودروساز در پی گسترش بیشتر فناوری پیل سوختی هیدروژنی و گسترش بیشتر آن بر اساس یک وانت هایلوکس است. اما این بار تویوتا به جای نابودی بودجه خود، از طریق کنسرسیومی با چهار شرکت انگلیسی، بودجه مورد نیاز خود را از طریق دولت بریتانیا تامین کرده است.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا به موضوع یادشده اشاره چندانی نمی‌کند و فقط می‌گوید که به تخصص شرکت‌های مزبور احتیاج دارد. براساس اطلاعیه تویوتا، مجموعه ریکاردو، شرکتی مشاوره‌ای بوده و در زمینه ادغام فنی اجزای سلول سوختی در شاسی هیلوکس آنها را پشتیبانی می‌کند. شرکت ETL با راه حل‌های مدیریت حرارتی خود به کمک تویوتا می‌آید و D2H از تخصص ترمودینامیکی خود بهره خواهد برد. شرکت تحقیقاتی Thatcham هم به ایمنی در تصادف و کسب رتبه ایمنی مناسب کمک می‌کند.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

البته تویوتا بدون آنها نمی‌توانست این کار را انجام دهد و منظور ما در اینجا فقط توسعه هایلوکس هیدروژنی نیست. تویوتا تجربه کافی در زمینه مهندسی خودروهای هیدروژنی دارد. اما علی‌رغم آن، باید مطمئن بود که بودجه دولت بریتانیا را بدون مشارکت این شرکت‌های انگلیسی نمی‌توانست به دست آورد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا از طریق مرکز پیشرانه پیشرفته APC خود برای توسعه خودروهای بدون آلایندگی حدود یک سال پیش درخواست کمک مالی کرد. این بودجه توسعه‌ای، برای نمونه یک اولیه هایلوکس با پیل سوختی و در عین استفاده از قطعات سلول سوختی نسل دوم تویوتا استفاده می‌شود. این پروژه توسط TMUK و با پشتیبانی TME هدایت شده تا تیم‌های مستقر در بریتانیا قادر باشند که از تخصص و دانش خود برای توسعه نسل بعدی قابلیت‌های پیشرانه هیدروژنی بهره ببرد.

تویوتا هنوز بر این باور است که می‌توان از سلول‌های هیدروژنی برای رسیدن به آلایندگی صفر به جای خودروهای الکتریکی و باتری استفاده کرد. پس از معرفی کامیون الکتریکی معدن کاترپیلار این سوال ایجاد می‌شود که واقعاً پیام این پیشرفت‌ها به تویوتا نمی‌رسد؟ در هر حال تویوتا نمونه‌های اولیه هایلوکس هیدروژنی را در سایت TMUK برناستون و در سال 2023 تولید می‌کند. در صورت موفقیت این پروژه، تولید انبوه در سری‌های کوچک آغاز خواهد شد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.