تویوتا کراون هیدروژنی در حاشیه مسابقات استقامت 24 ساعته فوجی رونمایی شد. برای ساخت این خودرو از پلتفرمی مشابه با میرای استفاده میشود.
به گزارش خودروم، از سدان تویوتا کراون هیدروژنی در جریان مسابقات استقامت 24 ساعته فوجی رسماً رونمایی شد. بزرگترین ویژگی این خودرو جدید بکارگیری سلولهای سوختی هیدروژنی به عنوان منبع انرژی است. انتظار میرود که این خودرو بزودی در بازارهای جهانی به فروش برسد. همچنین نسخه هیبریدی این خودرو هم در پاییز امسال وارد بازار خواهد شد. تویوتا برای ساخت نسخه هیدروژنی کراون از پلتفرم TNGA-L و همانند خودروی میرای استفاده میکند. در بازار چین میتوان تویوتا میرای را خریداری کرد.
از نظر ظاهری در تویوتا کراون هیدروژنی از جلوپنجرهای با خطوط عمومی و تزئینات کرومی بسیار زیادی استفاده میشود. شیارهای انحرافی در دو طرف پیشانی خودرو به منظور بهبود عملکرد آیرودینامیکی هستند. این خودروی جدید از چراغهای جلوی باریک و نوارهای LED استفاده میکند. شما در جلو به خوبی میتوانید نشان FCEV را ببینید. خطوط کناری روی بدنه چندان تیز نیستند. آینههیا جانبی و قاب پنرجهها مشکی رنگ هستند. رینگها چند پره و بزرگ هستند. تراکم پرهها مانند میکرو مارپیچی به بیرون تابش میکند.
در عقب شاهد بکارگیری گرافیکی واضح و پویا برای تویوتا کراون هیدروژنی هستیم. چراغهای این بخش خودرو را عریضتر نشان میدهند. صدوق عقب چیزی بین سدان و هاچبک است. در داخل از جلو آمپر دیجیتالی به همراه صفحه نمایش لمسی بزرگی استفاده میشود. ابعاد هر دو آنها 12,3 اینچ است. در این خودرو اهرم تعویض دنده مکانیکی و تعداد زیادی دکمه وجود دارد. این عمل ترکیبی از حس فناوری و کاربردی بودن را در این خودرو ایجاد میکند. همچنین در کراون جدید شاهد بکارگیری حجم وسیعی از تزئینات چوبی به همراه چرم هستیم.
از نظر فنی باید گفت که انرژی توسط هیدروژن تامین میشود. اما تاکنون اعداد و پارامترهای مرتبط به آن مشخص نیست. اما براساس گمانهزنیها احتمالاً در کراون هیدروژنی از سیستمی همانند تویوتا میرای استفاده میشود.