تا سال 2030 خبری از خودروهای GR الکتریکی تویوتا نیست
پایبندی به درون‌سوزها منتشر شده در ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰
لوگو تویوتا

تا سال 2030 خبری از خودروهای GR الکتریکی تویوتا نیست و این شرکت تا هفت سال آینده برای تولید مدل‌های مزبور از موتور احتراقی استفاده می‌کند.

به گزارش خودروم، تویوتا هم مانند بی‌ام‌و بر این باور است که در مورد عدم بکارگیری موتورهای احتراقی در جاده‌ها به خاطر رسیدن به آلایندگی صفر، نباید عجله کرد. این خودروساز ژاپنی بر این باور است که باید از ترکیب پیشرانه‌ها استفاده کرده و به مردم اجازه دهیم که براساس نیازهای خود، یک خودرو را انتخاب کنند؛ به خصوص زمانی که هنوز بسیاری از کشورهای جهان از نظر زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی ضعیف هستند. خودروهای برقی بیشتری تولید می‌شوند؛ اما تویوتا هنوز از موتورهای درون‌سوز استفاده می‌کند.

شان هانلی به عنوان مسئول فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا، در مصاحبه‌ای رپیرامون معرفی کرولا کراس هیبریدی؛ گفت که تویوتا با خودروهای الکتریکی و باتری مخالف نیست. اما تنوع محصولات مسیر درستی است و باید آینده قابل پیش ‌ینی باشد. منظور هانلی مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و مدل‌های هیدروژنی است. تمام خودروها تا پایان دهه جاری، الکتریکی می‌شوند؛ اما چیزهایی برای نادیده گرفتن مانند مدل‌های  GR وجود دارد.

در واقع هانلی می‌گوید که تویوتا تا سال 2030 مدل‌های مختلف الکتریکی را به تولید می‌رساند؛ اما خبری از  خودروهای GR الکتریکی این شرکت تا سال 2030 نیست. این سخنان صحبت‌های مهدس ارشد GR86 مبنی بر تولید نسخه‌های پرفورمنس GR یاریس، کرولا، 86 و سوپرا تایید کرده و تا 7 سال آینده همه خودروهای مزبور به تولید می‌رسند.

تویوتا مخاطبان خود را به خوبی می‌شناسد و از پایبندی آنها به پیشرانه‌های درون‌سوز به خاطر استقبال از خودروهای پرفورمنس GR با خبر است. به همین دلیل هم کرولا 6 سیلندر GR را به جعبه دنده دستی تجهیز کرد و در تویوتا یاریس GR موتوری مشابه با کرولا GR قرار داد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.