
تسلا ساخت باتری در آلمان را متوقف کرد و با توجه به انتقال تجهیزات تولید باتری به آمریکا، کارخانه گیگافکتوری تگزاس را جایگزین کرده است.
به گزارش خودروم، براساس گزارش منتشر شده توسط یک رسانه آلمانی، حرف و حدیثهای قبلی در مورد تعلیق برنامهریزیهای تسلا در کارخانه جدید خود در برلین تایید شده و ظاهراً برنامههای مزبور به کارخانه جدید گیگافکتوری آستین در تگزاس منتقل میشود. این برنامههای به تولید باتری اختصاص داشت و ظاهراً تسلا ساخت باتری در آلمان را متوقف کرد تا به ایدههای بهتری فکر کند.
در اواخر سپتامبر 2022، گزارشی منتشر شد که براساس آن تسلا به دنبال تغییر رویکرد خود نسبت به کارحانه برلین و تمرکز بیشتر روی گیگافکتوری تگزاس است. اکنون به نظر میرسد که این شرکت برنامههای مرتبط به باتری را در آلمان متوقف کرده تا در تگزاس، جایی با مشکلات و گرفتاری های کمتر، به موفقیت و پیشرفت بیشتری فکر کند.
قبل از این گزارش، به نظر میرسید که تسلا به محض دریافت مجوزهای لازم، تولید باتری در کارخانه آلمان را آغاز میکند و این برند تمام جزئیات مرتبط به طرح خود را اجرایی خواهد کرد.
براساس گزارش نشریه Handelsblatt، تسلا در آلمان با مشکلاتی در زمینه تولید سلولهای باتری مواجه شده و این مشکل تا آنجا ادامه پیدا کرده که این برند انتقال تجهیزات تولید باتری به گیگافکتوری تگزاس را شروع کرده است.
پیش از این براساس اطلاعات موجود، تسلا برنامههایی برای تولید سلولهای باتری جدید 4680 در کارخانه تگزاس داشت؛ ولی ما چیز زیادی درباره این طرح نمیدانیم. طبق دادههای ما، تسلا سلولهای جدید را در واحدهای کوچکتر و در یک کارخانه آزمایشی نزدیک به کارخانه اصلی خود تولید میکند؛ اما خودروهایی مانند مدل Y و تسلا سایبرتراک در آینده به سلولهای بیشتری نیاز دارند.
در طول ساخت و سازهای مرتبط به گیگافکوری تگزاس، پرواز چندین هواپیمای بدون سرنشین و تورهای مختلف و نمایشی نشان داد که تجهیزات تولید باتری در این کارخانه وجود داشته و تسلا به دنبال تولید باتری در این کارخانه است. اخیراً و پیش از ادعای رسانه آلمانی، گزارشی درباره حرکت رو به جلوی تسلا برای تولید باتری در آلمان منتشر شده بود.
رسانه آلمانی میگوید که تسلا تولید کامل سلول باتری در کارخانه آلمانی خود را آغاز نمیکند و ظاهراً کاهش هزینهها و مشوقهای مالیاتی آمریکا به ارزش میلیاردها دلار بیتأثیر نیست. همچنین چندین منبع نزدیک به تسلا از تأخیر قابل توجه و تکنیکی در تولید بخشی حیاتی اما بسیار پیچیده خبر داده بودند.
با این حال منابع نزدیک به ایلان ماسک مدعی هستند که در دراز مدت تولید سلول باتری در آلمان شروع میشود؛ اما قبل از آن تسلا باید پوشش خشک الکترودها را تأمین کند. به همین خاطر هم تسلا روی ارتقاء فرآیند الکترود پوششی خشک جدید در آمریکا متمرکز شده و پنج متخصص این شرکت از موفقیتآمیز بودن آزمایشهای فناوری جدید تسلا خبر میدهد. البته انها معتقد هستند که تسلا هنوز به نقطه مناسب برای استفاده از تکنیک مزبور در خطوط تولید نرسیده است.