تولید موتور سایپا P90 در مگاموتور
منتشر شده در ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
سایپا P90

مگاموتور وظیفه تولید موتور ME16 و گیربکس 5F18PE را برای تندر 90 جدید برعهده گرفته است.

به گزارش خودروم و به نقل از روابط عمومی مگاموتور، مدیر پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P90 ضمن تشریح جزئیات این پروژه گفت: با وجود زیرساخت های مناسب در گروه خودروسازی سایپا به ویژه در شرکت مگاموتور این پروژه در راستای تولید محصول جدید و منطبق بر استانداردهای تعریف شده آغاز شد.

مجتبی احمدی راد افزود: بر این اساس و با هدف وابستگی حداقلی به واردات در شرایط تحریمی فعلی و بیشترین عمق ساخت داخل مقرر شد از موتور ME16 و گیربکس 5F18PE به منظور قوای محرکه این پلتفرم جدید استفاده شود.

او با تاکید بر استفاده از توانمندی‌های داخلی در تولید موتور، گیربکس و اکسل در نظر گرفته شده برای این پروژه گفت: در حال حاضر مراحل ساخت داخل و راه اندازی خط مونتاژ موتور ME16 در مگاموتور در حال انجام است و در خصوص گیربکس 5F18PE (گیربکس استفاده شده در خودروی شاهین با تغییرات ناشی از شرایط جانمایی در خودرو P90) در حال پیگیری برای ساخت قالب قطعات تغییریافته هستیم. در حوزه قطعات اکسل و ترمز نیز به دلیل جدید بودن طرح و لزوم انجام فعالیت های گسترده و متنوع در این حوزه، از طریق همکاری با شرکت های مطرح داخلی در حوزه ساخت قالب، مجموعه سازی و ایجاد زنجیره تامین قطعات ترمزی عقب و جلو، پوسته اکسل عقب و ساب فریم با همکاری واحد تامین مگاموتور اقدامات وسیعی آغاز شده است.

او در ادامه با اشاره به دستاوردهای این پروژه اظهار داشت: وابستگی خارجی حداقلی در تولید، ایجاد یک پلتفرم و محصول جدید در گروه سایپا، جذب سرمایه گذاری و امکان توسعه محصولات، از دستاوردهای این پروژه است که با تکیه بر توان تجهیزاتی و نیروی انسانی در داخل کشور در حال انجام است.

مدیر پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P90 با بیان این که این پروژه از مهرماه 1399 آغاز شده است، گفت: بنا به تغییراتی که در تعریف قوای محرکه این پروژه صورت پذیرفت، از ابتدای سال جاری با تعاریف جدید، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به گستردگی این پروژه شرکت های پارس خودرو، سازه گستر، مرکز تحقیقات و نوآوری و همچنین قالب های صنعتی سایپا، در پروژه مشارکت دارند و امیدواریم با همکاری همه بتوانیم تا پایان سال 1402 شاهد تولید انبوه این محصول باشیم.

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

1 دیدگاه

  1. محمد رضا گفت:

    واقعا جای تاسف داره ایرانی با این همه ادعا یه موتور ارزان ۲۰۰۰ سی‌سی قدرتمند با مصرف ۶ لیتر ترکیبی نمیتونه درست کنه یا میره دنبال آشغالهای چینی یا کارش شده فتوکپی کردن بابا یه گروه اروپایی وارد ایران کنید تا یادتون بده ماشین سازی رو همش که ابشن و قیافه ماشین نیست که یا یه موتور ای اف 7دارید روی تمام ماشین‌هایشان گذاشتید حداقل برید از روس‌ها یاد بگیرید چرا با جان و مال مردم اینطوری میکنید .

پاسخ به محمد رضا

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.