نه بزرگ بی‌ام‌و سری M به موتور سه یا چهار سیلندر
مقاومت در برابر تغییر! منتشر شده در ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰
مدل 2023 بی ام و M2

اکنون ما شاهد نه بزرگ بی‌ام‌و سری M به موتور سه یا چهار سیلندر هستیم و ظاهراً خودروساز مطرح آلمانی قصد کاهش حجم پیشرانه را ندارد.

به گزارش خودروم، تغییر به سمت خودروهای الکتریکی در حال اتفاق بوده و مقررات انتشار آلایندگی برای خودروهای احتراقی سختگیرانه‌تر می‌شوند. به همین خاطر خودروسازان به سراغ بکارگیری موتورهای سه یا چهار سیلندر رفته‌اند. در این میان ما شاهد نه بزرگ بی‌ام‌و سری M به موتور سه یا چهار سیلندر هستیم و آلمانی‌ها ظاهراً ترجیح می‌دهند که بر خلاف جهت رودخانه شنا کنند!

رئیس بی‌ام‌و به تازگی و در جریان برگزاری رویداد رسانه‌ای BMW M Fest 2022 گفت که این برند هیچ برنامه‌ای برای تولید مدل‌هایی مجهز به موتور سه یا چهار سیلندر با قدرت بالا ندارد. ون میل می‌گوید که نسبت به اقدامات برندهای دیگر آگاهی دارند؛ اما تکرار کردن کاری نیست که برند بی‌ام‌و انجام می‌دهد.

مدل 2023 بی ام و M2

بی‌ام‌و از موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوشارژ در M2 2023 با قدرت 453 اسب بخار و 550 نیوتن‌متر گشتاور استفاده کرده و به هیچ عنوان از سامانه هیبریدی در این خودرو استفاده نمی‌کند. محصول جدید آنها آخرین مدل غیر الکتریکی بی‌ام‌و است؛ اما این برند از سیستم الکتریکی به همراه موتورهای سه یا چهار سیلندر استفاده نمی‌کند.

حرکت به سمت خودروهای هیبریدی، قطعاً برخی از هواداران بی‌ام‌و را ناراحت می‌کند؛ اما آنها باید از کارایی و عملکرد بیشتر خودروهای این برند آلمانی استقال کنند. چون مرسدس AMG مدل 2024 C63 با یک پیشرانه چهار سیلندر و سامانه هیبریدی با قدرت 671 اسب بخار و 1019 نیوتن‌متر گشتاور به تولید رسیده و بنز ادعا می‌کند که این سدان لوکس در 3,3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

بی‌ام‌و سری M خودروهایی پرفورمنس با موتور سه یا چهار سیلندر را شامل نمی‌شود؛ اما این خودروساز مدل‌های برقی هم می‌سازد. بی‌ام‌و XM به پیشرانه V8 هیبریدی توئین توربو با قدرت 644 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر مجهز است. تصاویر جاسوسی نسل بعدی M5 هم نشان می‌دهد که این خودرو به سیستم پلاگین هیبریدی مجهز بوده و نسل بعدی M3 هم به عنون یک خودروی الکتریکی کامل با پلتفرم Neue Klasse وارد بازار می‌شود.

بی ام و سری M شاید به موتورهای شش و هشت سیلندر وفادار بماند؛ اما نمی‌توان از برقی شدن کامل آن جلوگیری کرد. در هر حال فعلاً این خودروساز آلمانی برنامه‌ای برای تبدیل خود به برندی کاملاً الکتریکی اعلام نکرده؛ اما این شرکت امیدوار است که تا سال 2030 حدود 50 درصد از مجموع فروش محصولات آن به خودروهای الکتریکی اختصاص یابد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.