یک استارت آپ شاسی بلندی الکتریکی به نام مونرو Mk-1 را با قابلیتهایی بسیار مناسب و مورد توجه برای آفرود معرفی کرده است.
به گزارش خودروم، اگر ریویان R1S خودروی مورد علاقه شما نیست و برای خرید مرسدس بنز EQG هم باید بیش از حد انتظار بکشید؛ شاید یک آجر متحرک الکتریکی نیاز شما را برطرف کند. استارت آپ مونرو (Munro Vehicles) مستقر در اسکاتلند که در سال 2019 تاسیس شد؛ اکنون خودرویی به نام Mk-1 را معرفی کرده است. این خودرو پیش از رونمایی با عنوان قدرتمندترین چهار چرخ متحرک تمام الکتریکی جهان شناخته میشد. اگر ظاهر جعبه مانند این خودرو برای شما آشنا است؛ باید بگوئیم که شما تنها نیستید، چون این خودروی متفاوت ما را به یاد بولینگر B1 میاندازد! خودروی الکتریکی دیگری که برای عبور از سطوح ناهوار ساخته شده بود.
مونرو Mk-1 را میتوان با دو پیشرانه الکتریکی توسعه یافته سفارش داد. یکی از پیشرانهها قدرتی 295 اسب بخاری و دیگری 375 اسب بخار قدرت دارد. مشتریان میتوانند از یک باریت 61 کیلووات ساعتی یا یک بسته بزرگتر 82 کیلووات ساعتی با شعاح حرکتی 306 کیلومتر استفاده کنند. مونرو ادعا میکند که Mk-1 با یک بار شارژ قادر به تردد در یک مسیر آفرودی به مدت 16 ساعت است.
مونرو Mk-1 به یک شارژر 100 کیلوواتی DC متصل میشود و شارژ آن با ابزار مزبور از 15 تا 80 درصد در 36 دقیقه امکان پذیر خواهد بود. اگر باتری با یک منبع شارژ 22 کیلوواتی AC تغذیه شود؛ حدود سه ساعت زمان میبرد که میزان شارژ از 15 درصد به 100 درصد برسد. پس از هشت سال استفاده یا پیمایش 161 کیلومتر، باتری همچنان 80 درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ میکند.
مونرو گفته است که گشتاور آنی 700 نیوتن متری Mk-1 تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت در دسترس است. ظرفیت حمل بار 1 تن بوده و ظرفیت یدک کشی 3,500 کیلوگرم را دارد. نسخه پرفورمنس و قدرتمند این خودرو در 4,9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. از آنجا که این خودرو با تمرکز بر روی استفاده حداکثری از گشتاور طراحی شده است؛ حداکثر سرعت آن تنها 129 کیلومتر اعلام میشود.
بدنه و شاسی مستقل هستند و به همین خاطر قفل دیفرانسیل مرکزی، قفل دیفرانسیل جلو و عقب به صورت آپشنال و به همراه ترانسفر کیس دو حالته در دسترس بوده و Mk-1 را به یک خودروی آفرودی واقعی تبدیل میکند. فاصله این خودرو از زمین 480 میلیمتر بوده و به همین خاطر به راحتی میتواند از آبهایی با عمق 800 میلیمتر عبور کند. مونرو 84 درجه زاویه ورود و 51 درجه زاویه خروج دارد و زاویه شکست آن 148 درجه است.
در این خوردو از یک موتور الکتریکی شار محوری سبکتر و فشردهتر استفاده شده که به منظور توزیع وزن 50 به 50 در این خودروی الکتریکی، بین دو صندلی سرنشین جلو نصب شده است. مونرو Mk-1 درای شاسی نردبانی از جنس استیل گالوانیزه با ضخامت 5 میلیمتر بوده و فضایی کافی برای قرار دادن پالت اروپایی استاندارد در قسمت بار دارد.
مونرو Mk-1 نسخه Utility که خودرویی پنج در با ظرفیت حمل 5 سرنشین و فاصله محوری 130 اینچ است را میتوان با پرداخت 61 هزار دلار خریداری کرد. این خودرو دست ساز بوده و در سال 2023 اولین نمونه آن به مشتریان تحویل داده میشود.
مونرو Mk-1 را میتوان با دو پیشرانه الکتریکی توسعه یافته سفارش داد. یکی از پیشرانهها قدرتی 295 اسب بخاری و دیگری 375 اسب بخار قدرت دارد. مشتریان میتوانند از یک باریت 61 کیلووات ساعتی یا یک بسته بزرگتر 82 کیلووات ساعتی با شعاح حرکتی 306 کیلومتر استفاده کنند.
مونرو Mk-1 به یک شارژر 100 کیلوواتی DC متصل میشود و شارژ آن با ابزار مزبور از 15 تا 80 درصد در 36 دقیقه امکان پذیر خواهد بود. اگر باتری با یک منبع شارژ 22 کیلوواتی AC تغذیه شود؛ حدود سه ساعت زمان میبرد که میزان شارژ از 15 درصد به 100 درصد برسد. پس از هشت سال استفاده یا پیمایش 161 کیلومتر، باتری همچنان 80 درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ میکند.