جیدو روبو 1 لونار ادیشن معرفی شد
جدیدترین الکتریکی چینی منتشر شده در ۰۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰
جیدو روبو 1 لونار ادیشن

نسخه محدود و ویژه جیدو روبو 1 لونار ادیشن وارد بازار چین شد.

به گزارش خودروم، تصاویری که می‌بینید مربوط به خودروی جیدو روبو 1 لونار ادیشن(Jidu Robo 1 Lunar Edition)، یکی از خودروهای الکتریکی جدید بازار چین با تولید محدود 1 هزار دستگاه است. این اتومبیل توسط یک برند جدید رونمایی شده و علت عرضه نسخه محدود آن این است که تولیدکننده ابتدا به فکر فروش نسخه‌های ویژه بوده و سپس نسخه استاندارد را وارد بازار چین می‌کند. این کار را قبلاً برند آواتر انجام داده بود.

جیدو به عنوان یک خودروساز جدید چینی، به واسطه سرمایه‌گذاری مشترک بایدو و گروه خودروسازی جیلی هلدینگ به وجود آمده و خودروهای آن در نینگبو واقع در استان ژجیانگ در کنار خطوط تولید محصولات جیلی، مونتاژ خواهد شد. روبو 1 اولین محصول جیدو بوده و از نظر ظاهری با توجه به خطوط بدنه و رینگ‌های بزرگ مشکی رنگ، بسیار عالی به نظر می‌رسد.

جیدو روبو 1 لونار ادیشن

جیدو روبو 1 لونار ادیشن از نظر ابعاد 4,853، 1,990 و 1,611 میلی‌متر اندازه دارد و فاصله بین دو محور آن 3 متر است. جیدو میزان گنجایش فضای صندوق عقب را برخلاف سایر تولیدکنندگان چینی اعلام کرده و به گفته این برند صندوق عقب 555 لیتر گنجایش دارد و در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا گنجایشی 1,528 لیتری خواهد داشت.

نسخه لونار ادیشن را باید پروژه برندسازی مشترک جیدو با برنامه اکتشاف چینی ماه(CLEP) دانست. این برنامه شامل تمام ماموریت‌های بدون سرنشین و… ماه بوده و توسط اداره ملی فضایی چین(CNSA) کنترل می‌شود. به همین دلیل از برچسب‌های CLEP بر روی درها و… استفاده شده است.

جیدو روبو 1 لونار ادیشن

روبو 1 به باتری 100 کیلووات ساعتی با بُرد استاندارد 600 کیلومتری CATL مجهز شده است. در این خودرو از دو پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت 544 اسب بخار استفاده می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3,9 ثانیه است.

کابین هوشمند این خودرو از تراشه کوالکام 8295 استفاده کرده و سیستم رانندگی هوشمند آن نیز برای پردازش اطلاعات از تراشه انویدیا اورین X بهره می‌برد. مجموع قدرت محاسباتی این خودرو 538 TOPS است. روبو 1 به 31 سنسور خارجی و دو سیسم لیدار مجهز خواهد بود.

جیدو روبو 1 لونار ادیشن

در داخل کابین و روی داشبورد صفحه نمایشی سه تکه با ابعاد 35,6 اینچ وجود دارد. این نمایشگر بزرگ به جای اینکه به سمت چپ و راننده کشیده شده باشد؛ در مرکز داشبورد قرار گرفته است. بنابراین راننده نمی‌تواند مستقیماً به آن نگاه کند و به نظر ما ایده خوبی نیست. این شرکت می‌توانست مانند تسلا از دو صفحه نمایش استفاده کند و یکی از آنها را روبروی راننده قرار دهد؛ اما تمام نمایشگرها در وسط داشبورد قرار دارند.

گرافیک نمایشگرها بسیار عالی بوده و به لطف دوربین‌های متعدد، تصویر 360 درجه بسیار با کیفیتی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. صندلی‌ها سفید بوده و کمربند ایمنی آن زرد رنگ است. فضای زیاد سرنشینان عقب و سقف پانوراما بزرگ نیز از دیگر ویژگی‌های روبو 1 است.

در جیدو روبو 1 لونار ادیشن، برای مسافران عقب یک سیستم اطلاعات سرگرمی در میان صندلی‌های جلو قرار دارد که ما را به یاد دهه 1980 و تلویزیون‌های لیموزین‌های بزرگ کادیلاک و… می‌اندازد. امروزه در اکثر خودروها، سیستم مزبور در پشت صندلی‌های جلو نصب می‌شود.

قیمت این خوردو 55,120 دلار بوده و تنها 1 هزار دستگاه نسخه لونار ادیشن به تولید می‌رسد. نسخه استاندارد این خودرو تا پایان سال 2022 عرضه شده و قیمت کمتری دارد. این همه ماجرا نیست و جیدو می‌خواهد در نمایشگاه خودرو گوانگژو از یک خودروی نیمه کانسپت به عنوان دومین محصول خود رونمایی کند.

امسال اولین مرکز اختصاصی جیدو در شانگهای افتتاح شده و این برند می‌خواهد که تا سال 2023 وارد 46 شهر چین شده و 100 فروشگاه تاسیس کنند.

 

مشخصات فنی

روبو 1 به باتری 100 کیلووات ساعتی با بُرد استاندارد 600 کیلومتری CATL مجهز شده است. در این خودرو از دو پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت 544 اسب بخار استفاده می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3,9 ثانیه است.

قیمت

قیمت این خوردو 55,120 دلار بوده و تنها 1 هزار دستگاه نسخه لونار ادیشن به تولید می‌رسد

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.