ایسوزو و شورلت با همکاری هم یک کامیونت را در بازار آمریکا به فروش میرسانند. اکنون به دلیل مشکل فنی این خودروی تجاری فراخوان شده است.
به گزارش خودروم، شاید شما در ابتدا هم مثل ما گمان کنید که کامیونتی که تصاویر آن را میبینید؛ توسط شورلت تولید شده است. اما فریب نخورید؛ چون این خودرو توسط ایسوزو و برای یکی از سه خودروساز بزرگ دیترویت ساخته شده است. اکنون تعداد نامشخصی از محصول مشترک ایسوزو و شورلت به دلیل مشکل جعبهدنده اتوماتیک فراخوان شدهاند.
جنرال موتورز میگوید که در برخی از نمونههای تولید شده از این کامیونت در سالهای 2021 و 2022 که از موتور 6,6 لیتری V8 بنزینی استفاده میکنند؛ احتمالاً جعبهدنده از نظر کنترلی به درستی تنظیم نشده است. این وضعیت در صورت ادامه یافتن؛ منجر به آسیب دیدگی سایر قطعات میشود. همان طور که انتظار میرفت، برای حل این موضوع تعویض و جایگزینی قطعات با کیفیتتر و تنظیم مجدد در دستور کار قرار گرفته است.
جنرال موتورز تعداد کامیونتهای فراخوان شده را مشخص نکرده؛ اما در اینجا صحبت از سری 3500 و 4500 کامیونتهای ایسوزو با قدرت 350 اسب بخار و گشتاور 576 نیوتنمتر است.
در نسخه شورلت کامیونتهای ایسوزو از پیشرانه 6,6 لیتری V8 با کد L8T به عنوان تنها موتور نسل پنجم بلوک آهنی جنرال موتورز استفاده شده است. این موتور از نظر ساختار با موتور 6,2 لیتری V8 سیلورادو و سیرا نیم تنی مشترک است؛ اما گشتاور بیشتری تولید میکند. در این موتور خبری از سیستم مدیریت سوخت فعال یا دینامیک به همراه استارت استاپ خودکار نیست. همچنین بهترین نوع سوخت برای آن باید اکتان 87 داشته باشد که این مورد را میتوان در شورلت سیلورادو HD، سیرا HD، اکسپرس و ساوانا هم دید.
جعبهدنده 6L90-E با کد NYD را باید نسخه سنگینتر 6L80 دانست. تقریباً 75 در صد قطعات گیربکسهای مزبور با یکدیگر یکسان هستند؛ فقط از جمله تفاوتهای موجود باید به بلندتر بودن قاب جعبهدنده 6L90-E به میزان 35 میلیمتر و نسبت به همتای دیگر آن اشاره کرد. نسخه تک کابین این کامیونت در حال حاضر توسط شورلت و با مدل 2021 به فروش میرسد. از طرفی نسخه دو کابین به عنوام مدل 2023 به فروش میرسد.