
رم 700 و فیات استرادا از گروه خودروسازی استلانتیس در آزمون تصادف انکپ لاتین عملکرد ضعیفی داشته و تنها یک ستاره ایمنی به دست آوردند.
به گزارش خودروم، فیات استرادا و رم 700 پیکاپهایی هستند که از نظر بازار هدف تقریباً با فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز قابل مقایسه هستند. به دلیل برنامهریزیهای موجود برای عرضه این خودروها در آمریکای لاتین و کارائیب، به تازگی رم 700 و فیات استرادا از خانواده گروه استلانتیس، در آزمون تصادف انکپ لاتین شرکت کرده و تنها موفق به کسب یک ستاره ایمنی شدند.
انکپ لاتین هر دو نسخه تک و دو کابین استرادا و رم 700 را آزمایش کرد و هر دو آنها تنها یک ستاره دریافت کردند. در گزارش آزمون تصادف این خودرو به شُل بودن و ناپایداری بدنه و عدم توان آن برای تحمل فشار بیشتر اشاره شده است. در هنگام آزمون برخورد از کنار، هر دو خودرو روی دو چرخ واژگون شدند و نسخه تک کابین هم تا آستانه واژگونی پیش رفت.
در آزمون ویپلیش تفاوتهای قابل توجهی دیده میشود. نسخه های تک کابین امتیاز ضعیف را دریافت کردند و دو کابینها نمرهای خوب را به خود اختصاص دادند.
یکی از مشکلات وجود کیسه هوای جانبی، تنها در نسخههای دو کابین استاندارد بود. ضمن اینکه آنها در جای مناسبی قرار نداشته و با توجه به دادههای حسگرها، حفاظت ضعیفی از سر و قفسه سینه آدمک آزمایشی دارند.
به غیر از موارد فوق، عدم برخورداری از سامانههای ایمنی جدید مانند ترمز اضطراری خودکار، سیستم حرکت بین خطوط و تشخیص نقاط کور از جمله عوامل موثر در کسب یک ستاره ایمنی است.
رئیس انکپ لاتین کسب چنین نتایجی برای استلانتیس را بسیار بد توصیف کرده و استفان برودزیاک با توجه به محبوبیت مدلهای مزبور در منطقه آمریکای لاتین، استلانتیس را به جهت اعمال تبعیض علیه مصرف کنندگان آمریکای لاتین و کارائیب محکوم کرده است.
نسخه تک کابین امتیاز 47,7 درصد برای حفاظت از بزرگسالان، 22,08 درصد برای حفاظت از کودکان، 40,23 درصد برای حفاظت از عابران پیاده و 41,86 درصد برای سیستمهای کمک ایمنی را دریافت کرده است.
نسخه دو کابین عملکرد بهتری دارد و امتیاز آن برای حفاظت از بزرگسالن 41,39 درصد، برای محافظت از کودکان 52,96 درصد، برای حفاظت از عابران پیاده 40,23 درصد و برای سیستم های کمک ایمنی 48,84 درصد است.