چین مهم ترین بازار برای فولکس واگن
سخنان آقای رئیس! منتشر شده در ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
الیور بلوم رئیس فولکس واگن

الیور بلوم رئیس گروه فولکس واگن، چین را مهم ترین بازار این خودروساز آلمانی دانست و از گسترش سرمایه گذاری‌های خود در این کشور خبر داده است.

به گزارش خودروم، رئیس گروه فولکس واگن آقای الیور بلوم در سفر اخیر خود به چین گفت که این کشور مهم ترین بازار برای گروه فولکس واگن است. وی در جریان مصاحبه خود با خبرگزاری شین هوا اعلام کرد که فولکس آماده گسترش همکاری با چین در آینده است.

در اوایل سال 1978 فولکس واگن به عنوان یکی از اولین خودروسازان بین‌المللی با چین ارتباط برقرار کرد. اولین سرمایه گذاری مشترک این خودروساز آلمان با سایک بود. شرکت سایک فولکس واگن در اکتبر 1984 تاسیس شد و دومین سرمایه گذاری مشترک خودروسازان خارجی در چین پس از ایجاد شرکت پکن جیپ نام گرفت. این شرکت حاصل سرمایه گذاری مشترک بین گروه فولکس واگن و شرکت صنعت خودروسازی شانگهای موسوم به سایک بود. در سال 2022 سایک فولکس واگن به اولین خودروسازی تبدیل شد که در چین بیش از 22 میلیون خودرو فروخته است.

فولکس سرمایه گذاری مشترک دیگری با کمپانی فاو چین دارد. گروه فاو 3,2 میلیون خودرو در سال 2022 با سود بیش از 49 میلیارد یوان فروخته است. فولکس با حضور خود رد چاگچون واقع در مرکز استان جیلین، گروه فاو را یکی از مهم ترین شرکای خود در چین می‌داند. استان جیلین چین سیاست‌هایی را برای جذب خودروسازان به این منطقه اجراء کرده و امیدوار است که صنعت خودروسازی تا سال 2025 سودی معادل با 148,96 میلیون دلار برای آنها داشته باشد. بلوم در این باره گفته است که سخت کار کرده و صمیانه در آینده نیز همکاری می‌کنیم.

فولکس واگن

فولکس واگن در حال حاضر برندهای انگشت شماری مانند اشکودا، آئودی و پورشه را در کشور چین اداه می‌کند. تاکنون این خودروساز آلمانی موفقیتی چشمگیر در بازار خودروی چین کسب کرده و 50 درصد از فروش کل محصولات آنها در سال 2021 تنها در کشور چین بود. در سال 2022 گروه فوکس واگن چین بیش از 3,18 میلیون خودرو در هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین به فروش رساند. از این تعداد 206,500 دستگاه از خودروهای فروخته شده شامل خودروهای پاک بودند.

در نوامبر 2022 بلوم به همراه اولاف شولز، صدراعظم آلمان از چین بازدید کرد و گفتگوهای مهمی پیرامون همکاری‌های آتی میان دو کشور انجام شد. پس از چندی بلوم دوباره به چین رفت و این بار از شهرهای شاگهای، چانگچون و هفئی بازدید کرد. به گفته بلوم، فولکس واگن نه تنها به بازار چین، بلکه به توسعه همکاری در بخش الکترونیک و فناوری‌های پیشرفته نیز علاقه‌مند است. سال گذشته فولکس از هماری خود با شرکت تراشه سازی خودرو هوریزون رباتیک خبر داده بود.

بلوم اشاره کرد که فولکس در عین موفقیت در بخش خودروهای احتراقی بازار چین، بر روی خودروهای الکتریکی نیز تمرکز می‌کند. داده‌های انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد که در سال 2022 تولید و فروش خودرو در چین به ترتیب به 27,021 و 26,864 میلیون دستگاه رسیده است. این رقم برای خودروهای الکتریکی در زمینه تولید و فروش به ترتیب 7,06 و 6,89 میلیون دستگاه بود. بلوم به آینده روابط آلمان و چین خوش بین است. آلمان در چند دهه گذشته یکی از مهم‌ترین شرکا در بحث توسعه فناوری چین بوده است. بلوم از تدوین استراتژی جدید و سرمایه ‌گذاری هنگفت فولکس در بحث محصولات و فناوری‌ها در چین خبر داده است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.