مدیر طراحی بی ام و اعلام کرد که این خودروساز آلمان هیچ برنامهای برای ساخت وانت در آینده ندارد و لزومی به انجام این کار نمیبیند.
به گزارش خودروم، انتشار نداشته باشید که به این زودیها بی ام و یک وانت را به تولید برساند. مدیر طراحی این خودروساز آلمانی، آدریان ون هویدونک به وضوح اعلام کرد که برنامه ساخت یک وانت در برنامههای آینده BMW وجود ندارد. او در بلاگ بی ام و میگوید: «این برای برند بی ام و مناسب نیست. ما مجبور انجام هر روندی که در حال وقوع است؛ نیستیم و اگر وارد یک بخش شویم، میخواهیم به مدت طولانی در آنجا فعالیت کنیم. همچنین ما مجبور نیستیم دنبال هر روندی که اتفاق میافتد برویم. چیزی که من میبینم و برایم جالب بود این است که در طول شیوع بیماری کووید ما شاهد وقت گذاری افرادی با احتمال تولید وانت بی ام و بودیم.»
ون هویدونک به طور کلی وانتها را وسایل نقلیه مفیدی میداند. او آنها را پیچیده و لطیف توصیف کرده است. بی ام و در حالی که خبری از تولید انبوه نبود؛ به یکباره پیکاپی براساس X7 ساخت. گروهی از کارآموزان حرفهای بخش ساخت خودروهای مفهومی این شرکت، وانت یادشه را ساخته بودند. در کف قسمت بار از چوبی صیقلی استفاده شده بود و یک موتورسیلکت بی ام و F 850 GS در آنجا قرار داشت.
بخش M نیز با استفاده از نسلهای E92 و E30 M3 وانتی منحصر به فرد تولید کرد. کارکنان بی ام و از آن برای جابجایی وسایل فروشگاه بی ام و استفاده میکردند. مرسدس یکی از رقبای اصلی بی ام و، با کلاس X در بازار وانتها حضور داشت. این خودرو در سال 2017 معرفی شد و تولید آن در سال 2020 به پایان رسید. پلتفرم آن با نیسان ناورا یکسان بود و در کارخانه بارسلون واقع در اسپانیا تولید میشد.
کلاس X مرسدس بنز در مقایسه با رقبا گران بود. در آلمان این خودرو 16 هزا ریورو بیشتر از یک ناوارا با نسخه پایه و حدود 4 هزار یورو گرانتر از رنو الاسکان با پلتفرمی مشترک ارزش داشت. اخیراً آئودی با کانسپت اکتیو اسفیر ایده ایجاد یک وسیله نقلیه لوکس با قابلیت تبدیل به کامیون را مطرح کرد. این وسیله نقلیه به جای اینکه شبیه به یک پیکاپ معمولی باشد؛ سقفی شیک و قوس دار دارد. یک صفحه شیشهای برقی در پشت جا به جا شده تا فضا برای قرار دادن محمولههای بزرگتر ایجاد شود. طراحان حتی نقاطی ویژه را برای حمل دوچرخه الکتریکی به وجود آوردند.