
آبارت برای نظارت بر حالت راننده از سیستم تشخیص چهره استفاده کرد.
به گزارش خودروم، هاچبکها با تلفیق قدرت زیاد، هندلینگ مناسب و ابعاد نسبتاً کوچک، بسیار سرگرم کننده هستند. اما چگونه باید ثابت کرد که رانندگی با این وسایل نقلیه تا چه میزان هیجانانگیز است؟ شرکت خودروسازی آبارت برای پاسخ به این سوال از طریق سامانه تشخیص چهره و ضربان قلب، روی سرنشینان نظارت کرده و با استفاده از حسگرهای متعدد آنها را خواهد دید.
آبارت برای انجام این آزمایش با دکتر دیل اسلیگر از دانشگاه لافبورو در بریتانیا همکاری میکند. شرکت کنندگان در این آزمایش، در مسابقهای شرکت کرده و مسیری واقع در پارک مالوری را دویده و سپس به عنوان سرنشین یا رانندهای حرفهای سوار بر خودروهای آبارت شدند.
دادهها نشان میداد که بیشترین احساس شادی افراد در هنگام رانندگی بوده و باید توجه داشت که هنگام سوار شدن با استفاده از تفنگ ساچمهای انفجارهای کوتاهی برای ایجاد ترس و شوک به وجود میآمد.
دکتر اسلیگر معتقد است که تحقیقات زیادی در این باره انجام نشده و میگوید که به دلیل تلاش صنعت خودروسازی برای بررسی موارد فوق، سایر تولیدکنندگان هم برای بهبود تجربیات رانندگی با خودروهای خود آزمایشهای مشابه انجام دهند.
آبارت اکنون نسخههای ارتقاء یافته فیات 500 را تولید میکند. این شرکت 659 تریبوتو 131 رالی را به موتور 1,4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت 180 اسب بخار و 250 نیوتنمتر گشتاور عرضه کرده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را به 6,7 ثانیه رسانده است.
آبارت در برزیل کراس اوور پرفورمنس پلاس را عرضه میکند که نسخهای از محصولات فیات با کیت بدنه تهاجمی و تزئینات قرمز رنگ است.
همچنین عکسهای جاسوسی نشان میدهد که این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه نسخه الکتریکی آبارت 500 است و به گفته رئیس این برند، اولیویه فرانسوا، آزمایشهای نهایی محصول نام برده در حال انجام است.
هنوز جزئیات زیادی در مورد آبارت 500 الکتریکی نمیدانیم؛ اما فرانسوا میگوید که سیستم تعلیق و ترمزهای آن اصطلاح شده است. ما چیزی درباره پیشرانه نمیدانیم؛ اما شایعاتی درباره شتاب 7 ثانیه ای آن وجود دارد.