تویوتا گرند هایلندر 2024 با سه موتور معرفی شد
بزرگ و جادارتر منتشر شده در ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
تویوتا گرند هایلندر 2024

تویوتا مدل 2024 گرند هایلندر را در سه نسخه مختلف با سه ردیف صندلی و ویژی‌های متمایز معرفی کرده است.

به گزارش خودروم، تویوتا هایلندر با صندلی‌های سه ردیفه خود به اندازه کافی بزرگ نیست؛ اما سکویا کاملاً جادار است و به همین خاطر تویوتا برای رفع عطش خریداران این شاسی بلند گرند هایلندر 2024 را با محیطی لوکس، فضایی جادار و مشخصات فنی قابل توجه عرضه می‌کند.

گرند هایلندر 2024

گرند هایلندر برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2023 معرفی شد؛ اما تویوتا هنوز آمادگی کافی برای به اشتراک گذاری مشخصات فنی این خودرو ندارد. ولی ما می‌توانیم به شما بگوئیم که سه موتور برای این خودرو در نظر گرفته شده است. موتور 2,5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بدون اتصال به هیچ سیستم هیبریدی در دسترس است. موتور 2,5 لیتری متصل به سیستم هیبریدی هم وجود داشته و در بهترین حالت تویوتا گرند هایلندر 2024 حدود 362 اسب بخار قدرت را از طریق سیستم چهارچرخ متحرک استاندارد به تمام چرخ‌ها می‌رساند.

گرند هایلندر 2024

احتمالاً سیستم هیبریدی مکس برای گرند هایلندر 2,4 لیتری توربو گرند هایلندر نیز در دسترس باشد و ما مشابه چیزی را ببینیم که قبلاً در تویوتا کراون ارائه شده بود. این از جمله اطلاعاتی است که هنوز درستی آن مشخص نشده و باید صبر کرد. اگر این داده‌ها درست باشد شاسی بلند جالب تویوتا در 6,3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و وزنی معادل با 2,267 کیلوگرم را یدک می‌کشد. البته اگر قیمت پایین برای شما اهمیت داشته و فقط به فضای پای کافی احتیاج دارید؛ نسخه دیفرانسیل جلو با دو موتور دیگر میزبان شما خواهد شد.

گرند هایلندر 2024

گرند هایلندر روی پلتفرم TNGA-K تویوتا ساخته شده؛ اما همانند یک هایلندر، خیلی بزرگ نیست. به غیر از قوای محرک متصل به سامانه هیبریدی مکس، گرند هایلندر ظاهری متمایز با جلوپنجره سر چکشی، درهایی صاف و بدون زاویه بر روی بدنه دارد. تقریباً هیچ شیبی به روی سقف این خودرو وجود نداشته و این موضوع شخصیت گرند هایلندر را به عنوان یک شاسی بلند نشان می‌دهد. سه تریم پلاتینیوم، XLE و لیمیتد با تفاوت در تریم و گزینه‌های مختلف رینگ وجود دارد. نسخه‌های مجهز به سامانه هیبرید مکث دارای سپری رو به پایین و اگزوزهای دوگانه هستند.

گرند هایلندر

با حرکت به داخل کابین، بخش لوکس گرند هایلندر را می‌بینیم. با در نظر نگرفتن نوع تریم انتخابی، خریداران گرند هایلندر در ردیف سوم صندلی‌هایی بزرگ و مناسب برای سرنشینان بزرگسال دارند و می‌توان چند چمدان را در پشت انها قرار داد. تویوتا عددی به عنوان حجم صندوق عقب اعلام نکرده؛ اما با خواباندن صندلی‌ها فضایی بزرگ ایجاد می‌شود. روی داشبورد سیسام اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 12,3 اینچی استاندارد تعبیه شده و صندلی‌های جلو در تریم XLE به عنوان سطح پایه دارای گرمکن برقی هستند. در این تریم شش پورت USB، یک شارژر بی‌سیم و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک راننده و ایمنی نسخه 3 تویوتا وجود دارد.

گرند هایلندر

در تریم لیمیتد بر روی صندلی‌ها از چرم استفاده شده و آنها به گرمکن و سردکن در ردیف جلو و دوم مجهز شده‌اند. گرمکن فرمان و فضای ذخیره سازی قابل تنظیم کنسول ردیف دوم، سیستم صوتی JBL با 11 بلندگو، سنسورهای پارک، درب صندوق برقی و… در این تریم وجود دارد. از نظر ظاهری نیز رینگ‌های 20 اینچی، چراغ‌های LED روز و مه‌شکن در اختیار خریداران خواهد بود. پیشرانه هیبرید مکث موجب افزوده شدن یک پریز برق 1,500 ولتی به گرند هایلندر 2024 می‌شود. نمایشگر هدآپ، دوربین‌های پانوراما، دستیار ترافیکی و… از دیگر امکانات این نسخه هستند. از نظر فناوری مجموعه کاملی از سیستم کمک راننده تویوتا در دسترس خواهد بود. این سیستم را می‌توان به شکل OTA بروزرسانی کرد. این سامانه چند رسانه‌ای وظیفه کنترل صوتی سیستم‌های مختلف را برعهده دارد و خدماتی مانند Cloud Navigation و Destination Assist را ارائه می‌دهد. همچنین امکان اتصال بلوتوث دوگانه فراهم شد و به غیر از این تویوتا برخی از خدمات اشتراکی مانند ریموت کانکت را برای فعال کردن چراغ‌های جلو، قفل درها، روشن کردن موتور و… از طریق تلفن همراه به گرند هایلندر آورده است.

گرند هایلندر

لیزا ماتراتزو معاون گروه بازاریابی تویوتا در رابطه با این خودرو گفته است که قطعا نیاز به یک شاسی بلند سایز متوسط راحت و سه ردیفه در بازار اولویت دارد و گرند هایلندر گزینه مناسبی است. او این مدل سه ردیف را میراث دار هایلندر با فضایی کاملاً جدید دانسته و در عین حال تویوتا به وعده خود برای برقی سازی هایلندر عمل کرده است. اطلاعات بیشتر، قیمت و زمان عرضه این خودرو در اواخر تابستان 2023 اعلام می‌شود.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

1 دیدگاه

  1. meysam گفت:

    عالیه
    واقعا خوشم اومد

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.