تویوتا آکوا GR اسپرت 2023 با بهبودهای فنی و بصری معرفی شد
اسپرت سازی ژاپنی! منتشر شده در ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۲
تویوتا آکوا GR اسپرت 2023

تویوتا آکوا GR اسپرت 2023 با مجموعه‌ای از تغییرات بصری و به همراه بهبود کارایی فنی در ژاپن عرضه شده است.

به گزارش خودروم، بسیاری از کسانی که خارج از ژاپن زندگی می‌کنند؛ حتماً از خود می‌پرسند که تویوتا آکوا چیست؟ نسل اول این مدل در سال 2011 و به عنوان یک نسخه تغییر یافته از تویوتا پریوس C برای فروش در بازارهای داخلی ژاپن عرضه شد. جایگزین آن در سال گذشته و به عنوان یک هاچبک کوچک و با پلتفرمی مشابه یاریس رونمایی شد. ابعاد این خودرو کمی کشیده‌تر از سوپر مینی‌ها است و اکنون برای سال 2023 نسخه GR اسپرت آکوا عرضه می‌شود.

نسل قبلی آکوا توسط Gazoo Racing و در سال 2017 بهینه‌سازی شد. اکنون هم این هاچبک ساب کامپکت به جا یمدل‌های میان رده GR یا GRMN و به عنوان یک تریم سطح پایه GR اسپرت در نظر گرفته می‌شود. با این حال تغییراتی فنی هم دیده می‌شود و به عنوان مثال از فرمان برقی برای بهبود هندلینگ استفاده شده یا سیستم تعلیق جلو و عقب سفت‌تر شده است. سیستم تعلیق عقب به جای استفاده از ساختار چند پیوندی، هنوز هم از همان ساختار پچشی سابق استفاده می‌کند.

تویوتا آکوا GR اسپرت 2023

مهندسان Gazoo Racing در زیر خودرو چند مهاربند اضافی نصب کرده و سپر عقب را برای افزایش پایداری خودرو در هنگام پیچیدن در سرعت‌های بالاتر تقویت کرده‌اند. حالا در حالت Power+ واکنش بهتری نسبت به گذشته در قبال حرکت فرمان مشاهده شده و آکوا چابکی بیشتری دارد؛ حتی با وجود آن که از موتور توربو قدرتمندی در این خودرو استفاده نمی‌شود.

تویوتا آکوا GR اسپرت 2023

بدنه کمی حالت تهاجمی‌تر دارد و از رینگ‌های 17 اینچی منحصر به فرد با تایرهای پوتنزا کمپانی بریجستون استفاده می‌شود. در داخل کابین، روی صندلی‌ها عبارت GR درج شده و چرم مصنوعی به همراه نوعی پارچه فضای داخلی تویوتا آکوا GR اسپرت 2023 را پوشیده‌اند. فرمان هم سه پره بوده و تزئیناتی به رنگ تیره دارد.

آکوا GR اسپرت 2023 فقط نسخه دیفرانسیل جلو دارد؛ البته سایر سطح این خودرو به شکل دو دیفرانسیل هم در دسترس هستند. موتور سه سیلندر 1,5 لیتری بنزینی با قدرت 91 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 120 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه میزبان مالکان این خودرو است.

این خودرو را باید ششمین عضو از خانواده GR اسپرت ژاپن همراه با یاریس، هایلوکس، لندکروز و… دانست. خانواده جهانی این سری شامل راو4 و کرولا هستند. حتی فرچونر هر نسخه GR اسپرت دارد. تویوتا آکوا GR اسپرت 2023 فقط در ژاپن عرضه شده و قیمت آن 18800 دلار خواهد بود.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.