هیوندای ورنا 2023 معرفی شد
سدانی اقتصادی و ایده آل منتشر شده در ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۳
هیوندای ورنا

هیوندای ورنا 2023 و نسل شش با ابعادی بزرگتر و امکاناتی قابل توجه در هند رونمایی شد. این خودرو به عنوان محصولی مقرون به صرفه وارد بازارهای جهانی می‌شود.

به گزارش خودروم، هیوندای از مدل 2022 با اکسنت در بازار آمریکا خداحافظی کرد. اما این سدان همچنان در بازارهای دیگر جهان حضور دارد. محصول خانوادگی و مقرون به صرفه هیوندای اکنون در هند و با نام ورنا معرفی شد. نسل ششم این خودرو پایین‌تر از النترا قرار دارد. ولی با توجه به طول 4,535 میلی‌متری و فاصله بین دو محور 2,670 میلی‌متر یک خودروی کوچک نیست.

هیوندای ورنا

هیوندای ورنا 2023 بالای سگمنت B آیورا در خط تولید هیوندای هند قرار دارد. عرض و ارتفاع آن به ترتیب 1,765 و 1,475 میلی‌متر است. مدل جدید به طور قابل توجهی نسبت به نسل پیشین بزرگتر بوده و روی رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی قرار دارد. طراحی آن شبیه به النترا است. اما نوارهای LED عریضی مانند کراس اوور کونا، مینی ون استاریا و فیس لیفت جدید سونتا دارد.

امکانات

هیوندای ورنا

فضای داخلی برای یک خودروی اقتصادی خوب به نظر می‌رسد. یک جفت صفحه نمایش 10,25 اینچی، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، روکش‌های چرمی، نور محیطی و تم دو رنگ قابل توجه است. از جمله سایر امکانات باید به سانروف برقی، صندلی برقی راننده، شارژر بی سیم و شیفرتهای پدال اشاره کرد. هیوندای می‌گوید که از کنترل‌های معمولی برای اکثر عملکردها استفاده می‌شود. بنابراین هیوندای ورنا 2023 دکمه‌های فیزیکی زیادی بر روی کنسول مرکزی دارد.

مشخصات فنی

هیوندای ورنا

نیرو توسط موتور بنزینی 1,5 لیتری تنفس طبیعی با 113 اسب بخار قدرت و گشتاور 144 نیوتن متر تامین می‌شود. جعبه دنده شش سرعته دستی یا CVT نیرو را به محور جلو منتقل می‌کنند. نسخه IVT به پیشرانه 1,5 لیتری توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخار و 253 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. در این نسخه از گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه استفاده می‌شود.

قیمت

هیوندای ورنا

هیوندای ورنا جدید در هند چهار تیپ دارد. قیمت ارزان‌ترین نسخه آن 13,200 دلار و گران‌ترین نمونه با سقف مشکی و بدنه دو رنگ، پدال‌های فلزی و… با قیمت 21 هزار دلار عرضه می‌شود. همه تیپ‌ها شش کیسه هوا، ترمز دیسکی عقب، سامانه سنجش فشار باد لاستیک، ترمز دستی برقی و سیستم کمکی سربالایی دارند. بزودی هیوندای اکسنت جدید برادر همزاد ورنا نیز در سایر بازارها عرضه می‌شود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.