جنسیس GV60 با فناوری تشخیص چهره در اروپا
برای اولین بار در جهان منتشر شده در ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جنسیس GV60 با فناوری تشخیص چهره

برند کره‌ای و لوکس ساز جنسیس، مدل 2023 کراس اوور GV60 را به فناوری پیشرفته تشخیص چهره با قابلیت روشن کردن موتور بدون نیاز به کلید اصلی مجهز کرد.

به گزارش خودروم، جنسیس GV60 اولین خودروی الکتریکی و اختصاصی این برند کره‌ای است. پیش از این به بررسی جنسیس GV60 پرداخته و در رابطه با فضای داخلی خیره‌کننده و فناوری شارژ سریع فوق‌العاده آن نوشتیم. اکنون مدل 2023 این خودرو در بازار اروپا چند قابلیت بیومتریک جدید از جمله فناوری تشخیص چهره برای راه‌اندازی موتور بدون کلید در نسخه تولیدی را دریافت می‌کند. این خودرو را باید نخستین اتومبیل در جهان دانست که به چنین فناوری پیشرفته‌ای مجهز شده است.

این تکنولوژِی Face Connect نام دارد و به مشتریان اجازه می‌دهد که با استفاده از صورت خود قفل خودرو را باز کرده و به لطف حسگر تخشیص چهره و با قدرت کنترل کننده و پردازش تصویر وارد خودرو شوند. شما فقط باید یک بار به کلید فیزیکی این خودرو دسترسی داشته باشید و تصویر خود را به حافظه سیستم تشخیص چهره منتقل کنید و بعد از آن همه قفل‌ها باز یا بسته شده و امکان روشن کردن موتور بدون نیاز به کلید فیزیکی فراهم می‌شود.

جنسیس GV60 با فناوری تشخیص چهره

برای برخی از افراد شاید این فناوری کمی ترسناک و گیج کننده باشد. اما جنسیس می‌گوید که روش استفاده از این سیستم آسان بوده و یک نشانگر LED روی ستون B قرار دارد که وضعیت خودرو را نمایش داده و هر زمان که فعال شود؛ سیستم تایید چهره نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند. این خودروساز تضمین داده است که هیچ داده بیومتریکی از راه دور و خارج از برنامه‌ریزی‌های مالکان خودرو، بر روی خودرو بارگذاری و ذخیره نخواهد شد.

اگر این فناوری برای شما آشنا به نظر می‌رسد؛ باید بگوییم که احتمالاً این ویژگی بسیار محبوب را در تلفن‌های همراه هوشمند بسیار محبوب دیده‌اید و اکنون نیز میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به شکل روزانه از این قابلیت استفاده می‌کنند. جنسیس معتقد است که مالکان GV60 که فعالیت‌هایی خارج از منزل خود مانند شنا، کوهنوری و دویدن را انجام ‌می‌دهد؛ امکان استفاده از این سامانه ایده‌آل را داشته و دیگر نیازی به حمل کلید فیزیکی ندارند.

جنسیس GV60 با فناوری تشخیص چهره

به نظر می‌رسد که این فناوری در اروپا تنها بر روی جنسیس GV60 مدل 2023 در دسترس خواهد بود. این برند کره‌ای کراس اوور لوکس و الکتریکی خود را در سراسر اروپا به فروش رسانده و در حال حاضر مردم بریتانیا می‌توانند کلاس‌های اسپرت، پرمیوم و اسپرت پلاس آن را خریداری و از سیستم تشخیص چهره بهره‌مند شوند. این کراس اوور در آمریکا فقط در دو نسخه Advance بر پایه AWD استاندارد و پرفورمنس با قدرت 429 اسب بخار و شعاع حرکتی 399 کیلومتر عرضه می‌شود.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.