کاهش چهار تا شش میلیون تومانی قیمت خودرو
منتشر شده در ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
قیمت خودرو

بررسی روند قیمت انواع خودروهای پرتیراژ در طول حدوداً یک ماه اخیر در بازار نشان می‌دهد، قیمت اکثریت خودروها بطور متوسط چهار تا شش میلیون تومان کاهش داشته‌ است؛ البته کاهش یک میلیون تومانی (دنا معمولی) و حتی ۴۷ میلیون تومانی (پژو ۲۰۷ اتوماتیک) هم دیده می‌شود؛ اما در این بین خودرو هایما S7 توربوپلاس ۲۵ میلیون تومان گران‌تر شده و تیبا سایپا هم کمی افزایش قیمت داشته است.

به گزارش خودروم و به نقل از ایسنا، بررسی روند آخرین قیمت محصولات پرتیراژ خودروسازان در بازار در اولین روز از هفته جاری (شنبه ۱۲ شهریور ماه) و مقایسه آن با قیمت‌های حدوداً یک ماه پیش (۱۸ مرداد ماه) نشان می‌دهد که در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، قیمت همه محصولات کاهش متوسط چهار تا شش میلیون تومانی داشته‌اند اما محصولی همچون پژو ۲۰۷ اتوماتیک تا ۴۷ میلیون ارزان شده است. این در حالیست که قیمت خودرویی همچون رانا تقریبا ثابت مانده اما هایما S7 توربوپلاس ۲۵ میلیون گران شده است.

در این مقایسه قیمتی در بازه تعریف شده که نشان از کاهش قیمت اکثریت خودروها دارد، تنها هایما S7 توروبوپلاس نیست که گران شده، بلکه در محصولات دیگر خودروسازی بزرگ کشور (سایپا) تیبا هم کمی گران‌تر شده‌ است. بصورت دقیق‌تر می‌توان گفت تیبا تولید سال ۱۴۰۰، دو میلیون تومان و تیبا تولید سال ۱۴۰۱ چهار میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

در سایر محصولات سایپا کاهش دو تا ۱۰ میلیون تومانی دیده می‌شود. قیمت‌های غالب ثبت شده برای انواع پرتیراژها در بازار شنبه ( ۱۲ شهریورماه) و مقایسه آن با قیمت‌ آن‌ها در ۱۸ مرداد ماه به شرح زیر است:

قیمت خودرو - شهریور 1401 (2)

قیمت خودرو - شهریور 1401 (2)

منبع: ایسنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.