کاهش مالیات برای فروش بیشتر خودرو در چین
منتشر شده در ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۱

مقامات چینی می گویند که مالیات خرید خودروهای سواری واجد شرایط را به نصف کاهش می دهند تا با این اقدام فروش خودرو و میزان مصرف آن در جامعۀ چین تقویت شود.

به گزارش خودروم، در اطلاعیۀ مشترک وزارت دارایی و اداره مالیت چین، مالیات خرید خودروهای سواری با ارزشی کمتر از 45 هزار دلار با حجم موتور 2 لیتر که از ابتدای ژوئن تا 31 دسامبر به فروش رفته اند؛ به نصف کاهش پیدا می کند.این اقدام در راستای بخشنامه شورای ایالتی چین در خصوص بسته اقدامات سیاستی دقیق برای به اثبات رسیدن شرایط اقتصادی است. این سازمان خواستار افزایش تلاش ها به ویژه کاهش مالیت به منظور تقویت مصرف و خرید اقلامی با ارزش بالا شد.

شنگ کیوپینگ، معاون وزیر بازرگانی چین، با اشاره به اینکه تقویت میزان فروش خودرو برای بهبود مصرف و صنعت خودروسازی اهمیت فراوانی دارد؛ توجه به خودروهای پاک به ویژه در مناطق روستایی برای ترویج به کارگیری  آنها را یکی از برنامه های دولت چین دانست.این بخش نامه مناطقی که با محدویت خرید خودرو مواجه هستند را مورد خطاب قرار داده و سقف اختصاص پلاک در آنها را افزایش می دهد تا شرایط برای خریداران جدید و واجد شرایط تسهیل شود.

کلانشهرهایی مانند شانگهای و شنژن سهیمه پلاک ثبتی خود را افزایش داده اند. به گفته شنگ مناطق سطح استانی مانند جیلین و چونگ کینگ اقداماتی مانند پرداخت یارانه به خریداران خودروهای جدید و تسهیل ورود وانت به مناطق شهری را در نظر گرفته اند. شنگ معتقد است که با اجرای این سیاست، بازار فروش خودرو در چین بسیار گرم شده و زمینه برای بهبود شرایط اقتصادی فراهم خواهد شد. فروش خودرو در چین حدود ۱۰ درصد از سهم خره فروشی ها را تشکیل می دهد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.