چین ربات شارژر سقفی خودروها در پارکینگ را معرفی کرد
منتشر شده در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۷
ربات شارژر سقفی خودرو

یک شرکت چینی رباتی ساخته است که با حرکت برروی سقف، خودروهای برقی در پارکینگ را شارژ می‌کند.

به گزارش خودروم، به تازگی شرکت تأمین انرژی جیانگسو سوژو در یک پارکینگی زیر زمینی واقع در منطقه گوسو در شهر سوژو چین، رباتی را به منظور شارژ خودروهای الکتریکی به کارگرفته و به گفته چینی‌ها ربات شارژر سقفی شرکت جیانگسو به راحتی می‌تواند برق 50 خودرو در فضای پارکینگ را فراهم کند.

ربات شارژر شامل سه بخش پریز برق، نازل شارژ و ربات متحرک بوده و یک به یک خودروهای مورد نظر را شارژ خواهد کرد. ربات نازل شارژ را از طریق فناوری‌های رباتیک، اینترنت اشیاء و الگوریتم‌های تعریف شده برای زمان بندی حرکت در پارکینگ کنترل می‌کند. همچنین ربات به مالکان خودرو کمک خواهد کرد که از شارژ سریع استفاده کنند و به طور خودکار به سراغ خودروهایی می‌رود که نیاز به شارژ باتری دارند. این ربات راندمان استفاده از نازل‌های شارژ را افزایش داده و هزینه‌های ساخت و توسعه جایگاه‌های شارژ را کمتر خواهد کرد.

براساس آمار تا پایان سال 2021 تعداد وسایل نقلیه برقی در سوژو از 100 هزار دستگاه فراتر رفته و تقاضا برای استفاده از جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی زیاد شده است. در سال 2021 در منطقه سوژو بیش از 25 هزار نازل شارژ در مناطق مسکونی نصب شد که نسبت به سال 2020 حدود 160 درصد رشد را نشان می‌دهد. اما برخی از مناطق با محدودیت مواجه بوده و امکان نصب نازل‌های شارژ معمولی وجود ندارد. برای مثال پارکینگ‌ها حق مالکیتی مستقل ندارند و به همین خاطر امکان نصب شارژر نیست. از طرفی نازل‌های شارژ خصوصی هم برای تأمین نیازهای جامعه کافی نبوده و مالکان خودروهای الکتریکی از این موضوع بسیار ناراضی هستند.

به همین دلیل شرکت جیانگسو سوژو تحقیق و توسعه برای ساخت یک ربات شارژر سقفی به منظور حل مشکل شارژ خودروهای برقی را آغاز کرد. آنها پارکینگی زیر زمینی با ظرفیت 50 خودرو را انتخاب کرده و سرانجام ربات خود را نصب کردند. این ربات به وسیله ریل‌های نصب شده برروی سقف حرکت کرده و به پریزهای برق اختصاصی نصب شده در بالای جایگاه اختصاصی خودروها متصل می‌شود. مالک خودرو با تلفن همراه خود یک کد مخصوص را اسکن می‌کند و پس از آن ربات با استفاده از ریل‌های سقف به سمت خودرو حرکت کرده و نازل خودرو را آماده می‌کند و سپس به پریز برق متصل می‌شود. مالک خودرو نازل شارژ را برداشته و به خودرو متصل خواهد کرد. شارژر دارای فناوری شارژ معمولی و سریع است. این شارژر ظرفیت 1 هزار کیلووات ساعتی دارد و قابل نصب در مراکز عمومی و… است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.