چگونه تخفیف طرح ترافیک بگیریم؟
منتشر شده در ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
طرح ترافیک

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران از تخفیف 30 درصدی عوارض تردد در محدوده کم انتشار آلایندگی (طرح کاهش) و طرح ترافیک با اخذ معاینه فنی برتر خبر داد.

به گزارش خودروم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تخفیف 30 درصدی عوارض تردد در محدوده کم انتشار آلایندگی (طرح کاهش) و طرح ترافیک با اخذ معاینه فنی برتر خبر داد. شادی مالکی در خصوص انجام معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران اظهار کرد: معاینه فنی برتر در 11 مرکز منتخب بیهقی، سراج، شهید آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، شهید چمران، خاوران، فداییان اسلام و شهدای زمان آباد انجام شده و این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: خودروها می‌توانند به‌صورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی معمولی و یا برتر اقدام کرده و با اخذ معاینه فنی برتر از تخفیف 30 درصدی عوارض تردد در محدوده کم انتشار آلایندگی (طرح کاهش) و طرح ترافیک استفاده کنند. لازم به توضیح است تفاوت معاینه فنی برتر و عادی تنها در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است.

وی افزود: با عنایت به اینکه خودروهای دارای معاینه فنی برتر دارای سطح تولید آلایندگی کمتری بوده و در کلان شهر تهران با توجه به وضعیت بحرانی آلودگی هوا خودروها نیازمند پایش دقیق‌تر و سخت گیرانه‌تری هستند لذا از شهروندان درخواست می‌شود به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای حفظ سلامت شهر و شهروندان نسبت به مراجعه به مراکز معاینه فنی شهر تهران و دریافت معاینه فنی برتر اقدام کنند.

مالکی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه حدود 919 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، در حدود 159 هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود 17 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بدون تردید افزایش این درصد نیازمند مشارکت شهروندان تهرانی بوده و می‌تواند اثربخشی معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا را افزایش دهد. در همین راستا به منظور قدردانی و تکریم از شهروندان مشارکت جو و مسئولیت پذیر در این ارتباط در دو ماه انتهایی سال به دریافت کنندگان معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی شهر تهران به قید قرعه کشی جوایزی اهدا خواهد شد.

منبع: تسنیم

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.