چانگان نسخه 2 لیتری توربو یونی V و iDD هیبریدی را معرفی کرد
قدرت و زیبایی برای جوانان چینی منتشر شده در ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷

چانگان دو خودروی جدید یونی V با موتور 2 لیتری توربو و iDD هیبریدی را رسماً در نمایشگاه خودروی چونگ کینگ 2022 معرفی کرد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، چانگان با معرفی یونی V با موتور 2 لیتری توربو و iDD هیبریدی در نمایشگاه خودروی چونگ کینگ 2022 نشان داد که موفقیت این خودروساز چینی در عرضه خودروهای سدان کوپه بسیار لذت بخش بوده و به همین خاطر چانگان تصمیم دارد که یک قدم جلوتر رفته و گستره فروش خود را وسعت ببخشد.

یونی V

برند یونی نام مجموعه‌ای از خودروهای چانگان با مخاطبین جوان بوده و طراحی متفکرانه و بهره‌گیری از موتورهای قدرتمند را در دستور کار خود قرار داده است. یونی V اولین سدان از برند یونی بوده و چانگان در ماه فوریه سال جاری میلادی، دو نسخه به نام‌های یونی V اسپرت و پرمیوم از سری V برند یونی را معرفی کرد. هر دو خودروی مزبور از موتور 1.5 لیتری توربو چهار سیلندر بنزینی با قدرت 188 اسب‌ بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر استفاده می‌کردند؛ اما حالا نسخه یونی V از موتوری 2 لیتری توربوشارژ معروف به نهنگ آبی با قدرت 232 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر بهره برده و به جای جعبه دنده 7 سرعته دستی، از گیربکس 8 سرعته دستی با پدال‌های شیفتر استفاده می‌کند.

یونی وی iDD هیبریدی

یونی iDD هیبریدی نیز از پیشرانه‌ای هیبریدی و 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد و در مجموع 167 اسب بخار قدرت داشته و یک بسته باتری آهن لیتیوم فسفات نیز در کنار آن قرار می‌گیرد. سیستم هیبریدی این خودرو Blue Whale iDD نام داشته و باعث افزایش قدرت آن می‌شود. شتاب صفر تا 100 در نسخه هیبریدی 6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت به بیش از 220 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ظرفیت باتری‌ها 18.4 کیلووات ساعت بوده و بُرد پیمایشی خالص الکتریکی آن 100 کیلومتر است و در این حالت میزان مصرف سوخت تنها 1.59 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. در چانگان یونی iDD هیبریدی، رانندگان می‌توانند خودرو را با حالت‌های EV، HEV و Super Race برانند.

عدم تغییر ظاهر !

از نظر ظاهری، هر دو خودرو از طراحی آیرودینامیک و اسپرتی برخوردار هستند. در نمونه 2 لیتری توربو جلوپنجره بدون حاشیه بوده و در بالای جلوپنجره نیز یک ورودی هوا قرار دارد. سپر و جلوپنجره و دیفیوز ظاهر اسپرت تری دارند؛ اما طراحی قسمت عقب تغییری نکرده و فقط در iDD هیبریدی از یک خروجی اگزوز استفاده شده است. کابین از نظر ظاهری مانند نمونه‌های قبلی چانگان یونی بوده و ظاهر پیشرفته و مدرن خود را حفظ کرده است. سه صفحه نمایش در جلوی راننده قرار دارد و یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ نیز در وسط کنسول قرار گرفته است.

قیمت نسخه 2 لیتری توربو یونی V بین 19 هزار تا 21 هزار دلار اعلام شده است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.