هیوندای آیونیک 6 معرفی شد
با چهره‌ای آیرودینامیک و پیشرانه‌های الکتریکی منتشر شده در ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰

هیوندای سرانجام تصاویر بدون استتار و جزئیات آیونیک 6 را منتشر کرد و عملاً آن را برای ورود به بازار آماده کرده است و اکنون ما می دانیم که با سدانی الکتریکی و آینده نگرانه مواجه خواهیم بود.

به گزارش خودروم، هیوندای در تیزرهای منتشر شده درباره آیونیک 6، آن را خودرویی متصل به جریان برق معرفی می‌کرد و باید گفت که این کمپانی در این رابطه دروغ نگفته است. بدنۀ آیونیک 6، ساختاری قوسی شکل دارد و به نظر می‌آید که این خودرو به راحتی در هوا سُر خواهد خورد و طراحی آیونیک 6 با نسخۀ مفهومی Prophecy رابطۀ واضحی دارد. متأسفانه هیچ اطلاعی در مورد ضریب درگ مدل آیونیک 6 نداریم و نمی‌دانیم که این خودرو تا چه حد آیرودینامیکی است.

طراحی و ظاهر قسمت جلو زیبا و مینیمالیستی است. سپر در هر دو طرف جزئیاتی عمودی شکل دارد. کاپوت صاف بوده و قسمت برجسته‌ای از چراغ‌های جلو به ستون‌های A کشیده شده است.

در کناره‌ها، خطی قوسی شکل در امتداد درب‌ها و مشابه با انحنای سقف دیده می‌شود. سازه و طراحی ظریفی در امتداد بخش پایینی درب‌ها دیده شده و با توجه به تصاویر منتشر شده؛ به جای آینه‌های جانبی، از دوربین استفاده شده است. رینگ‌ها ظاهری پیچیده و نامتقارن دارند.

قسمت عقب ظاهر اسپرت‌تری دارد و یک اسپویلر در پایه پنجره عقب قرار گرفته است و در زیر آن نیز اسپویلر ظریف و دُم اردکی دیده می‌شود. چراغ‌های عقب عرض کامل خودرو را طی کرده و از نظر گرافیکی دارای عناصر مربعی و پیکسلی بوده و ظاهری مبهم و آینده‌نگر را به آیونیک 6 بخشیده‌اند. برروی سپر عقب از شبرنگ‌های پیکسلی قرمز و سفید و مطابق با چراغ‌های عقب استفاده شده است.

هیوندای جزئیات زیادی در مورد فضای داخلی و امکانات آیونیک 6 منتشر نکرده است. اما با توجه به تصاویر منتشر شده؛ می‌توان حدس‌هایی زد! صفحه نمایش مرکزی و کیلومتر شمار دارای یک قاب مشترک هستند. لبه‌های بیرونی داشبورد قوسی به سمت بالا دارند تا به این وسیلۀ فضای کافی برای نمایشگرهای دوربین‌های جانبی ایجاد شود. پانل زیر داشبورد مجموعه‌ای از دکمه‌های خازنی برای به کارگیری سیستم HVAC دارد.

فرمان دو پره بوده و دکمه‌های خازنی در دو طرف آن دیده می‌شوند. چهار مربع در مرکز فرمان دیده می‌شود که فعلاً مشخص نیست که آیا آنها تزئینی هستند یا هیوندای کاربردی برای آنها تعریف کرده است. با توجه به تصاویر منتشر شده، هویندای از رنگ بنفش و نور آبی برای تزئین کابین و داشبورد بهره می‌برد و متاسفانه ما نمی‌دانیم که آیا امکان تغییر رنگ‌های مزبور وجود دارد و یا خیر؛ چون استفاده از آنها کاملاً سلیقه‌ای بوده و شاید برخی‌ها مایل به روشن شدن آنها نباشند.

آیونیک 6 با استفاده از پلتفرم E-GMP ساخته شده است. پلتفرم مزبور برای ساخت آیونیک 5 و کیا EV6 مورد استفاده قرار گرفته بود. در داخل کابین می‌توان انواع دستگاه‌های الکتریکی را با استفاده از چندین درگاه USB شارژ کرد. همچنین یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 12 اینچی در کنار صفحه کیلومتر دیجیتالی 12 اینچی قرار دارد. این صفحات توان نمایش نقشه هایی کاربردی و اتصال بلوتوثی را دارند و به اندروید اتو و اپل کار پلی دسترسی خواهند داشت. صندلی‌ها بسیار راحت بوده و سیستم ایمنی خودرو از سطح مطلوبی برخوردار است و امکاناتی مانند رانندگی نیمه مستقل در خدمت سرنشینان خواهند بود.

این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. هیوندای درباره پیشرانه نسخه اول حرفی نزده؛ اما نسخه چهار چرخ متحرک دارای موتوری با قدرت 320 اسب بخار و 605 نیوتن‌متر گشتاور است و شتاب صفر تا 100 آن 5.1 ثانیه خواهد بود. نیروی موتور توسط یک بسته باتری 53 کیلووات ساعتی تأمین شده و مصرف انرژی آن در هر 100 کیلومتر پیمایش و در صورت استفاده از چرخ‌های 18 اینچی و کمتر، حدود 14 کیلووات ساعت خواهد بود. هیوندای از بسته باتری 77 کیلووات ساعتی نیز سخن گفته و می‌توان با استفاده از آن حدود 610 کیلومتر مسافت را پیمایش کرد. آیونیک 6 از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در صورت اتصال به شارژر 350 کیلووات ساعتی، در طول 18 دقیقه می‌توان میزان شارژ را از 10 درصد به 80 درصد رساند.

آیونیک 6 با ابعاد 4855، 1880 و 1495 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2950 میلی‌متر در سه ماه سوم سال 2022 تولید شده و تا قبل از پایان سال وارد بازار می‌شود. در اوایل سال 2023 مدل 2024 این خودرو در بازار ایالات‌متحده آمریکا عرضه خواهد شد.

بروزرسانی: 23 تیر 1401

 

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.