هوندا e:NP1 وارد بازار چین شد
توان پیمایش 420 و 510 کیلومتر با یک بار شارژ منتشر شده در ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷

شاسی‌بلند الکتریکی e:NP1 به عنوان محصول مشترک گک و هوندا در بازار چین عرضه می‌شود.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، شاسی‌بلند الکتریکی e:NP1، محصول مشترک کمپانی‌های هوندا و گِک است. قیمت نسخه‌های پیش فروش مدل‌های محصول جدید هوندا با توان پیمایش 420 و 510 کیلومتر با یک بار شارژ، به ترتیب از 26 هزار و 30 هزار دلار شروع خواهد شد. این خودرو از 20 ژوئن عرضه می‌شود. هوندا e:NP1 برادر دوقلوی محصول مشترک دانگ‌فنگ و هوندا با نام e:NS1 است.

هوندا محصولات الکتریکی جدید خود را با پسوند e:N عرضه کرده و از آن برای نامگذاری خودروهای تمام الکتریکی و منحصر به فرد خود استفاده می‌کند. واژۀ e مخفف energized به معنی قدرت و الکتریسیته بوده و N نشان New و Next به معنی تکامل است. محصولات سری e:N مدل‌هایی از محصولات تمام الکتریکی هوندا را شامل می‌شود که مصرف کنندگان چینی را هدف قرار داده‌اند. هوندا 10 مدل تمام برقی دیگر را تا پنج سال آینده راهی بازار چین کرده و در سال‌های آینده برخی از مدل‌های مزبور را در سطح جهانی عرضه می‌کند.

هوندا e:NP1 یکی از اولین محصولات سری e:N بوده و در کشور چین توسعه یافته است. ابعاد این خودرو 1560/1790/4390 میلی‌متر بوده و فاصلۀ محوری آن 2610 میلی‌متر است. اسپرت بودن e:NP1 را می‌توان با مشاهدۀ رینگ‌های بزرگ چند پره، کناره‌های عضلانی و…  تشخیص داد. حرف H در جلوی e:NP1 روشن می‌شود و چراغ‌های جلوی باریک با جلو پنجرۀ چند ضلعی e:NP1 در هم آمیخته‌اند. در عقب از نشان H به جای نام هوندا استفاده شده است.

در محیط داخلی e:NP1 از صفحه کیلومتر دیجیتالی 10.25 اینچی، صفحه نمایش مرکزی 15.6 اینچی، اکوسیستم کنترل هوشمند هوندا با نام e:N OS، سیستم اتصال هوشمند هوندا CONNECT 3.0، سیستم رانندگی پیشرفتۀ هوندا Sensing 360 با 5 رادار و دید 360 درجه استفاده شده است. در این خودرو برای اولین بار سیستم Sensing 360 در مدل‌های 2022 محصولات چینی هوندا نصب می‌شود.

علاوه بر این، هوندا e:NP1 به سیستم کنترل از راه دور درب، شیشه و تهویه مطبوع مجهز شده و دارای سیستم درک وضعیت راننده(DMC) است و پیام‌های یادآوری را برای راننده ارسال می‌کند. هوندا e:NP1 در دو نسخه و با یک پیشرانه الکتریکی عرضه می‌شود. نسخۀ اول 134 کیلووات قدرت دارد و در آن از باتری 53.6 کیلووات ساعتی با بُرد 420 کیلومتر استفاده می‌شود. نسخه دوم 150 کیلووات قدرت داشته و از باتری 68.8 کیلووات ساعتی با بُرد 510 کیلومتر بهره می‌برد. باتری لیتیومی این خودرو به طور مشترک و با مشارکت CATL ساخته شده است.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.