همه محصولات سایپا را بدون قرعه کشی بخرید
منتشر شده در ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۲
قرعه کشی خودرو

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و قرعه کشی دیگر مضوعیت ندارد و از حالا می‌توانید همه محصولات سایپا را بدون قرعه کشی خریداری کنید.

به دنبال تایید خبر حذف قرعه‌کشی برای اکثریت محصولات خودروسازان (جز برخی محصولات ایران‌خودرو) و تغییر شیوه خرید خودرو از سامانه تخصصی یکپارچه به فروش توسط شرکت‌های خودروساز، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و افزایش ظرفیت تولید، بر خروج تمامی محصولات گروه سایپا از شرایط قرعه‌کشی مهر تایید زد.

به گزارش خودروم و به نقل از ایسنا، روز گذشته، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به خروج اکثریت محصولات خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی از فرایند قرعه‌کشی، بر حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو تاکید و اظهار کرد: پیش از این که سامانه فروش یکپارچه خودرو با فرآیند قرعه‌کشی داشتیم، حدود ١٠ خودروساز، محصولات خود را در آن قالب عرضه می‌کردند، اما اکنون اکثریت خودروها با توجه به افزایش تولید و متعادل شدن عرضه و تقاضا از شمول قرعه‌کشی خارج شده‌اند و در حال حاضر تنها ایران‌خودرو باقی مانده است که تعدادی از محصولات خود را با فروش بصورت قرعه‌کشی عرضه می‌کند.

قالیباف تصریح کرد: بر این اساس دیگر سامانه یکپارچه «موضوعیت» خود را از دست داده‌ است و دیگر به آن معنا وجود ندارد و با سازوکار قبلی فعال نخواهد بود و بدین ترتیب با توجه به اینکه ایران‌خودرو، تنها عرضه‌کننده تعدادی از محصولات خود در قالب قرعه‌کشی است، این فرایند از مهر ماه توسط خود ایران‌خودرو انجام خواهد شد.

منوچهر منطقی نیز در این رابطه اظهار کرده است: با خروج فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه و واگذاری امر فروش به خود شرکت‌های خودروساز (حتی برای چند محصول ایران‌خودرو که با روش قرعه‌کشی عرضه خواهند شد)؛ رعایت الزامات قانونی مصوب همچون تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط این شرکت‌های خودروساز بر قوت خود باقی خواهند ماند.

در نیمه دوم امسال قرعه کشی بر مبنای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهیم داشت و از این پس (از مهرماه) این سامانه به منظور نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنین اجرای مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی بهره‌برداری خواهد شد.

تمام محصولات سایپا از فرآیند قرعه‌کشی خارج شد

حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و افزایش ظرفیت تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا تمامی محصولات این گروه خودروسازی از شرایط قرعه کشی خارج شد و با اعلام بخشنامه فروش متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت https://saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام تا زمان تکمیل ظرفیت‌ها اقدام کنند.

وی افزود: پیرو دستور ۸ بندی رئیس جمهور محترم و پیگیری‌های وزارت صمت به منظور حذف شرایط قرعه کشی محصولات، با تلاش کارکنان گروه خودروسازی سایپا، برنامه افزایش ظرفیت تولید طی هشت ماه اخیر در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با مجوز وزارت صمت، تمامی محصولات گروه خودروسازی سایپا از شرایط قرعه کشی خارج شد.

وی تاکید کرد: در سومین دوره واگذاری خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص  خودرو، تنها خودرو ساینا S در شرایط قرعه کشی قرار داشت که با  افزایش ظرفیت تولید این خودرو، کلیه تعهدات خودروی مذکور به مشتریان تحویل شد؛ لذا وزارت صمت بر این اساس، مجوز فروش خودروی مذکور بدون قرعه کشی را صادر کرد.

این مقام مسئول در سایپا افزود: افزایش ظرفیت  تولید و عرضه محصولات گروه سایپا از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت. طی هشت ماه گذشته تا کنون بیش از ۳۴۰ هزار خودرو، تجاری و تحویل مشتریان شده است که نسبت به دوره مشابه افزایش قابل توجهی را رقم زده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: برای تمامی مشارکت‌کنندگان  در خرید خودرو ساینا S دوره سوم که حایز شرایط هستند با ارسال پیامک جهت تکمیل وجه و پیگیری شرایط خرید اطلاع رسانی خواهد شد بنابراین مشتریانی که به آن ها اطلاع‌رسانی شده، با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه تخصیص به آدرس https://sale.iranecar.com پیگیری مراحل ثبت نام را انجام دهند.

منبع: ایسنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.