نسل سوم رووی RX5 و eRX5 با ظاهر و مشخصاتی جدید معرفی شد
قدرت 426 اسب بخار در نسخه هیبریدی! منتشر شده در ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷

مقامات کمپانی رووی با معرفی و افشاء جزئیاتی دربارۀ نسل سوم RX5 و eRX5، در ماه جولای 2022 پیش فروش مدل‌های مزبور را آغاز کرده و رسماً از ماه آگوست تحویل آنها به مشتریان چینی را آغاز می‌کنند.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، خریداران چینی برای پیش خرید خودروهای یادشده باید بیش از 120 هزار یوان هزینه کنند. این خودروها طراحی جدیدی داشته و ظاهر اسپرت‌تری دارند. مدل RX5 به یک پیشرانۀ 1.5 لیتری توربو مجهز شده و eRX5 را باید یک خودروی پلاگین هیبریدی با شتاب 6.9 ثانیه و بُرد پیمایشی ترکیبی 1050 کیلومتر دانست.

در طراحی نسل سوم RX5 از زبان طراحی جدید خانواده رووی(Roewe) استفاده شده و یک جلوپنجرۀ بزرگ و X شکل نظر ما را به خود جلب خواهد کرد. چراغ‌های جلو باریک بوده و به واسطۀ نوارهای LED به یکدیگر متصل می‌شوند. علاوه‌ بر این، نورپردازی LED در دو طرف جلو پنجره دیده می‌شود.

کنارۀ خودرو حالتی صاف و صیقلی دارد و از دستگیره‌های مخفی استفاده شده است. عقب خودرو شیک و ساده بوده و از چراغ‌های متصل و پُر طرفدارِ این روزهای صنعت خودروسازی در این بخش استفاده می‌شود. همچنین یک نوار کرومی در پایین بدنه وجود دارد و به دور خودرو کشیده شده است. اسپویلر عقب دو تیکه بوده و با طراحی سپر مطابقت دارد.

ابعاد این خودرو به ترتیب در ارتفاع، عرض و طول 1655/1664، 1890 و 4655 میلی‌متر بوده و فاصلۀ دو محور 2765 میلی‌متر است. فاصلۀ دو محور نسبت به مدل قبلی 57 میلی‌متر بیشتر شده است.

در کابین نسل سوم RX5 از طراحی جدیدی استفاده می‌شود. در این فضا یک صفحه نمایش یکپارچه و 27 اینچی قرار دارد و با استفاده از آن می‌توان حالت رانندگی و… را تنظیم کرد. صفحۀ نمایش عمدتاً متمایل به راننده بوده و عمدۀ اطلاعات آن برای کمک به راننده است. رووی RX5 دارای اشتراک گذاری هوشمند بوده و صفحۀ نمیاش با حرکت به سمت راننده به او کمک می‌کند که بهتر خودرو را هدایت کند. جنس مواد به کارگرفته شده در فضای داخلی بسیار مطلوب بوده و از پلاستیک نرم در مناطق مختلف استفاده می‌شود. فرمان شبیۀ به یک مربع سه پره است.

نسخۀ احتراقی نسل سوم رووی RX5 از پیشرانه‌ای 4 سیلندر و 1.5 لیتری توربو با قدرت 185 اسب‌بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر استفاده می‌کند. نیروی موتور توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته و دوکلاچه جدید با دسته دنده‌ای توپی شکل و کریستالی به محور جلو منتقل می‌شود. نسخۀ هیبریدی نسل سوم رووی RX5 یا eRX5، به جدیدترین سیستم هیبریدی مجهز شده است. در این خودرو از پیشرانۀ 1.5 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی استفاده می‌شود. موتور الکتریکی 241 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور دارد و مجموع توان نسخۀ هیبریدی به 426 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 570 نیوتن‌متر می‌رسد. شتاب صفر تا 100 حدود 6.9 ثانیه بوده و بُرد پیمایش ترکیبی 1050 کیلومتر است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.