نسخه فیس لیفت دانگ فنگ آلئوس یی ژوآن دیده شد
منتشر شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۱

آلئودس یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ دانگ فنگ بوده و اکنون در حال پیمودن مسیر رشد است. آلئوس بعد از معرفی جدیدترین شاسی‌بلند خود به نام هائوجو، نسخۀ فیس لیفت یی ژوآن را برای رقابت با چری آریزو MG5 و جیلی بینروی معرفی کرد.

به گزارش خودروم، در مقایسه با مدل پایه، قسمت جلویی نسخۀ فیس لیفت بسیار تهاجمی‌تر، پویاتر و چابک‌تر به نظر رسیده و چهره مناسب‌تری نسبت به رقبا دارد. جلو پنجره مشکی بوده و مانند دهانی باز و گرسنه طراحی شده و چهره ‌ی اسپرت را به یی ژوآن جمع و جور و فست‌بک اضافه کرده است.

همچنین تضادی خوب ما بین جلوپنجرۀ تیره و فلاپ‌های نارنجی رنگ جلو و زیر نگهدارنده پلاک دیده می‌شود. در مجموع چهره جدید محصول آلئوس (Aeolus) شباهت زیادی به سایر محصولات این برند دارد و قطعً برای علاقه‌مندان به خودروهای چینی، ظاهری آشنا خواهد بود.

در عقب شاهد مهم‌ترین و چشمگیرترین بخش طراحی یی ژوآن (Yixuan) هستیم. این بخش با الهام از دم قایق طراحی شده و شاهد طراحی مجدد و استفاده از رنگ تیره برای چراغ‌های عقب هستیم. در واقع یی ژوآن از زبان طراحی برادر بزرگترش، یعنی یی ژوآن مکس پیروی کرده است.

یک سیستم اگزوز چهار لوله‌ای جایگزین سیستم تک اگزوز سابق شده و صدای متفاوتی از درون آن خارج می‌شود؛ که به نظر ما این یک پیشرفت خوب برای آلئوس یی ژوآن جمع و جور و اسپرت است. تایرها بزرگ هستند و رینگ‌های 16 اینچی مشکی رنگی مشاهد می‌شود. فاصله دو محور 2680 میلی‌متر است و این خودرو 4.66 متر طول، 1.81 متر عرض و 1.49 متر ارتفاع دارد.

مدل‌های پیش از فیس لیفت با موتوری 1 لیتری و 3 سیلندر توربو یا موتور 1.5 لیتری نسبتاً قدیمی و مجهز به توربوشارژ در دسترس هستند. نسخه اول 125 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن‌متر گشتاور داشت و نمونه دوم 150 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور  در اختیار راننده قرار می‌داد.

استفاده از موتور 1 لیتری توربوشارژ بنزینی و 3 سیلندر در نسخۀ پایۀ مدل فیس لیفت تایید شده و همچنان از جعبه دندۀ 5 سرعته دستی استفاده می‌شود. اطلاعات دقیقی درباره قیمت این محصول نداریم؛ اما قیمت مدل معمولی آن 10500 دلار بوده و حتماً قیمت نسخه فیس لیفت هم در همین بازه قیمتی قرار دارد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.