نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین چگونه محاسبه می‌شود؟
منتشر شده در ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۸
اتوبس زائرین اربعین

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت با توجه به افزایش ۷۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین، هر ۱۰۰ هزار تومان مربوط به سال‌های گذشته، ۱۷۵ هزار تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش خودروم به نقل از ایسنا، شهریار افندی‌زاده -معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی- اعلام کرده بود با توجه به پیش‌بینی پنج میلیون مسافر برای اربعین امسال، ۱.۵ میلیون ظرفیت برای حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه اتوبوس‌ها در مسیر رفت، زائران را به مرز می‌برند و برای سرویس‌دهی بدون مسافر برمی‌گردند و این اتفاق در مسیر برگشت هم تکرار می‌شود، برای اینکه بخش خصوصی متضرر نشود، با احتساب یکسر خالی بودن آنها، ۷۵ درصد افزایش قیمت در این بازه صورت گرفته است.

در این راستا احمدرضا عامری -رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: با توجه به جلسه ستاد اربعین، بلیت اتوبوس مسیرهای مختلف کشور به مهران، ایلام و کرمانشاه هرنرخی که داشته باشد، ۷۵ درصد افزایش می‌یابد و به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان، ۷۵ هزار تومان به قیمت هر مسیر اضافه‌ می‌شود.

به گفته عامری، این افزایش قیمت، تنها برای تاریخ ۱۲ تا ۳۰ شهریورماه اعمال شده و پس از آن، قیمت‌ها به روال سابق برمی‌گردد.

منبع: ایسنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.