مجوز آزمایش جاده ای کامیون خودران علی بابا صادر شد
منتشر شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۷

کمپانی علی بابا از دریافت یکی از دو مجوز مورد نیاز برای انجام اولین آزمایش جادهای کامیون خودکار سطح 4 خود بدون حضور راننده خبر داد. این مجوز توسط مقامات دِچینگ در استان ژجیانگ چین اعطا شده است.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، براساس مجوز مزبور، علی بابا اجازه دارد که آزمایش جاده‌ای کامیون خودران خود را بدون حضور راننده در مناطق معینی از دِچینگ انجام دهد. علی بابا کامیون خودران خود را باید در بزرگراه‌های کوچک و تعیین شده توسط آکادمی دِمو(Damo) آزمایش کند.

دِمو یکی از آزمایشگاه‌های فعال در زمینۀ تست خودورهای خودران در چین بوده و به گفتۀ چن جونبو به عنوان مدیر فناوری دِمو، مجوز علی بابا به آنها کمک می‌کند که با استفاده از جاده‌های دِچینگ، فرآیند تحقیق و توسعۀ کامیون‌های خودران سطح 4 علی بابا انجام شود و راه برای تردد این وسایل نقلیه در جاده‌ها و بزرگراه‌ها باز شود.

علی بابا با توجه به حجم حمل و نقل بالا و نیازهای خود برای حل مشکلات لجستیکی بار، به سمت تحقیق و توسعۀ فناوری رانندگی خودران رفته است. گروه علی بابا با بهره‌گیری از آزمایشگاه و فناوری‌های پیشرفتۀ دِمو به دنبال توسعۀ بستر خدمات تحویل کالا Cainiao به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های علی بابا است. پیش تر علی بابا از Xiao Man Lv در سال 2020 رونمایی کرده بود. این وسیلۀ حمل بار کوچک، دارای سیستم سطح 4 رانندگی خودکار بوده و تا پایان مارس 2022 با حمل بیش از 10 میلیون سفارش رکورد شکنی کرده است. کامیون خودران سطح 4 علی بابا Da Man Lv نام دارد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.