لی اُتو L9 با بُرد 1315 کیلومتر رسماً معرفی شد
رقیب چینی رولزرویس کولینان و مرسدس میباخ GLS منتشر شده در ۰۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷

خودروساز چینی لی اُتو رسماً مدل L9 را در تاریخ 21 ژوئن 2022 معرفی و پیش فروش یکی از لوکس‌ترین خودروهای چینی آغاز شد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)،  این خودرو همانند LI ONE خودرویی خانواده محور بوده و به عنوان یک شاسی‌بلند هوشمند خانواده پسند و با فضایی همانند MPVها عرضه شده است. طول این شاسی‌بلند 5218 میلی‌متر، عرض آن 1988 میلی‌متر، ارتفاع آن 1800 میلی‌متر و فاصلۀ بین دو محور 3105 میلی‌متر است.

قیمت نسخۀ پایۀ L9 حدود 68 هزار دلار است. با افزودن رکاب‌های برقی و سه رنگ سفارشی قیمت آن 1500 دلار افزایش می‌یابد. با این حال باید توجه داشت که این خودرو بهترین مدل شاسی‌بلند هوشمند و خانواده محور لی اتو بوده و بیش از 746500 دلار ارزش دارد و این یعنی L9 از نظر ارزش و امکانات هم سطح رولزرویس کولینان لوکس و مرسدس مایباخ GLS است.

مدل L9 در داخل کابین، یک فضای سه بعدی و تعاملی با شش میکروفون و سنسورهای 3DToF فراهم کرده و هنگام فعالیت این سیستم می‌توان تجربۀ تعاملی هوشمند، آسان و طبیعی برای افراد مسن و کودکان با خودرو فراهم کرد؛ چون این سیستم توان تشخیص صدا و حرکت را دارد.

سیستم رانندگی هوشمند لی اتو در L9 به کار گرفته شده است. این سیستم AD Max نام دارد و نرم افزاری با توان ادراک، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و کنترل خودرو بوده و بسیار قابل اطمینان است. به طور ویژه سیستم AEB لی اتو L9 برای تردد در ترافیک‌های چین بهینه شده و توانایی تشخیص عابران پیاده و خودورهای موجود در جاده و وسایل حمل و نقل دو چرخ را دارد.

فناوری‌های موجود در L9 توسط یک سخت‌افزار و پلتفرم محاسباتی قوی اداره می‌شوند. کابین هوشمند متصل به اینترنت 5G بوده و دو تراشه اسنپدراگون 8155 کوالکام، 24 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در L9 وجود دارد. علاوه بر این، دو پردازنده NVIDIA Orin-X با قدرت محاسباتی TOPS 508 در کنار سخت افزار اصلی هستند.

به جای داشبورد سنتی از یک HUD بزرگ و یک صفحه نمایش Mini-LED به عنوان صفحه کیلومتر برروی فرمان استفاده شده است. صفحه Mini-LED اطلاعاتی مانند سرعت، مسافت پیمایش شده، ناوبری و تعامل هوشمند خودرو را نشان خواهد داد. علاوه بر این یک صفحه نمایش کنترل مرکزی و دو صفحه نمایش برای سرنشین و صندلی‌های عقب وجود دارد که همگی آنها 15.7 اینچی بوده و از پنل OLED با کیفیت 3K استفاده می‌کنند.

مدل L9 را باید یک EREV دانست که به موتوری بنزینی با حجم 1.5 لیتر مجهز خواهد بود. همچنین پیشرانه‌ای 130 کیلووات ساعتی در جلو و در کنار موتور احتراقی قرار می‌گیرد و در عقب نیز موتوری با توان 200 کیلووات جا خوش کرده است. مجموع توان پیشرانه‌های برقی 330 کیلووات ساعت بوده و شتاب صفر تا 100 را تنها در 5.3 ثانیه امکان‌پذیر می‌کنند.

گشتاور پیشرانه‌ها 620 نیوتن‌متر بوده و L9 با توجه به باتری 44.5 کیلووات ساعتی، فقط با یکبار شارژ مسافتی در حدود 215 کیلومتر را طی خواهد کرد. مصرف سوخت موتور احتراقی L9 به شکل ترکیبی 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. در صورت استفاده از تمام موتورها(برقی و احتراقی) بُرد پیمایشی L9 به 1315 کیلومتر خواهد رسید.

در L9 از دو دوربین تقویت شده استفاده می‌شود که زاویه 120 درجه و فاصلۀ 550 متری را پوشش می‌دهد. همچنی از LiDAR مدل 128 شرکت Hesai Technology در L9 استفاده می‌شود.

لی شیانگ، بنیانگذار و مدیرعامل لی اتو معتقد است که تحویل ماهانه L9 در ماه سپتامبر به 10 هزار دستگاه می‌رسد.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.