صادرات 10 هزار خودروی سایپا به ونزوئلا
منتشر شده در ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۵
سایپا

وزیر حمل و نقل ونزوئلا در بازدید از گروه سایپا، خواستار تولید ۱۰ هزار خودرو سایپا به صورت CKD (قطعات منفصله) و CBU (خودروی کامل) شد.

به گزارش خودروم، وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا بازدید و در جلسه ای مشترک با مدیرعامل این گروه خودروساز در خصوص انجام همکاری‌های مشترک و تولید خودرو در ونزوئلا به تبادل نظر پرداخت. «محمدعلی تیموری»، مدیرعامل سایپا در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گروه خودروسازی سایپا در حوزه تولید محصولات جدید گفت: سایپا در حوزه تولید محصولات جدید و مدرن برنامه های خوبی در دست انجام دارد و به‌زودی محصولات جدیدی وارد بازار خواهد کرد. وی افزود: سایپا آماده است در خصوص همکاری با ونزوئلا، به صورت مشترک محصولات خود را تولید و روانه بازار آن کشور کند.

احیای کارخانه سایپا در ونزوئلا

در این نشست وزیر حمل و نقل ونزوئلا نیز گفت: امروز در بازدیدی که از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا داشتم چندین مدل خودرو جدید را مشاهده کردم که به‌زودی وارد خط تولید سایپا خواهند شد و محصولات مدرن و به روزی هستند. «رامون بلاسکز» ابراز امیدواری کرد: به زودی بتوانیم با همکاری گروه خودروسازی سایپا کارخانه سایپا در ونزوئلا را مجدد احیا کنیم.

وی افزود: کارخانه «ونیراتو» که پیشتر به صورت مشترک در ونزوئلا تاسیس و فعال بود در حال حاضر وارد زیان شده و عملکردی ندارد و هر کمکی برای احیای این کارخانه نیاز است انجام خواهیم داد. بلاسکز خاطرنشان‌کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو مورد نیاز است که به زودی از سایپا خریداری خواهیم کرد و این خودروها به صورت CKD و CBU به ونزوئلا خواهد آمد و در آنجا مونتاژ و وارد بازار این کشور خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا ادامه‌داد: اگر این مهم انجام شود محصولات سایپا می تواند از این طریق به سایر کشورهای منطقه هم صادر شود و بر این اساس می توانیم به توسعه و شکوفایی کشورها در راستای منافع دو کشور کمک کنیم. وی تصریح‌کرد: این ارتباط باعث توسعه و شکوفایی صنعت خودروسازی ونزوئلا می شود که کمک بزرگی در راستای صنعتی شدن این کشور و در نهایت باعث تقویت هرچه بیشتر دوستی بین دو کشور خواهد خواهد شد. برپایه این گزارش، وزیر حمل و نقل ونزوئلا و هیات همراه پیش از این نشست از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد.

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.