صادرات لاستیک مجاز شد
منتشر شده در ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
لاستیک

گمرک جمهوری اسلامی ایران با ارسال بخش‌نامه‌ای صادرات لاستیک را پس از مدت‌ها مجاز اعلام کرده و تولیدکنندگان می‌توانند تایرهای خود را صادر کنند.

به گزارش خودروم و به نقل از مهر، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد که صادرات تایر آزاد شده است و به این ترتیب پس از مدت ها امکان صادرات لاستیک از گمرکات کشور فراهم می‌شود.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه ۲۰۶/‏۹۷/‏۷۴۱۵۰۰‬ مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در خصوص ممنوعیت برخی اقلام صادراتی از جمله انواع لاستیک سبک و سنگین به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/‏۱۵۵۷۹۸‬ مورخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت موضوع رفع ممنوعیت صادرات لاستیک منضم به نامه شماره ۶۰/‏۱۴۵۴۱۹‬ مورخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ معاون معادن و فرآوری مواد وزارتخانه مزبور نامه شماره ۴۰۱/‏۶۰۰۸‬ مورخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ انجمن صنفی صنعت تایر جهت اقدام وفق مفاد نامه مزبور با رعایت کلیه قوانین و مقررات ضوابط جاری ارسال می‌گردد.

بخش نامه صادرات لاستیک

 

گفتنی است که صادرات لاستیک و تایرهای فرسوده با صدور بخش نامه ای در سال 1397 ممنوع شده بود و همواره تولیدکنندگان لاستیک از این ممنوعیت به عنوان یکی از موانع تولید و افزایش حجم تولیدات خود یاد می‌کردند.

منبع: مهر

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.