صادرات خودروهای ایرانی به ونزوئلا در دستور کار ایران خودرو
منتشر شده در ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۶

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: در سال‌های گذشته تولید خودروهای زیان‌ده و بی‌کیفیت با تیراژ بالا، دلیل اصلی زیان انباشته ایران‌خودرو بوده است. مهدی خطیبی در مراسم رونمایی از کامیون کشنده جدید شرکت ایران خودرو دیزل اظهار داشت یکی از دلایل زیان انباشته ایران‌خودرو بی‌توجهی به تنوع و کمیت تولید بوده است. وی یادآور شد: دی‌ماه پارسال بورس زیان انباشته ۱۳‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومانی را برای سال ۱۴۰۱ برای گروه صنعتی ایران‌خودرو پیش‌بینی کرد که حاصل بی‌توجهی به کیفیت و تیراژ تولیدات بوده است.

به گزارش خودروم (khodrom.ir) و به نقل از ایرنا، امسال تولید ۷۵۰‌هزار‌دستگاهی در ایران‌خودرو هدف‌گذاری شده که ۲۵‌هزار دستگاه آن خودروهای تجاری و بقیه سواری خواهد بود. خطیبی از برنامه‌ریزی برای صادرات حداقل ۱۵هزار دستگاه خودرو از این گروه در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به بازار روسیه و ونزوئلا صادر خواهند شد. وی بیان کرد: پنج‌هزار دستگاه خودروی دنا پلاس اتوماتیک به ونزوئلا در سال جاری صادر خواهد شد و برای حضور در بازار روسیه، سرمایه‌گذاری مشترک با این کشور پیش‌بینی شده است.مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین از مذاکره با تامین‌کنندگان به منظور کاهش قیمت تمام‌شده تولید خودرو خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه مخالف واردات خودرو نیستیم، تاکید  کرد: ما طرفدار رقابت هستیم و اگر واردات به‌درستی انجام شود، فشار از  روی ایران‌خودرو در مقوله خودروهای سواری برداشته خواهد شد. ضمن اینکه در زمینه قیمت‌های دستوری خواستار مساعدت بیشتر هستیم.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.