شاسی بلند الکتریکی و مفهومی لیوان RL7 معرفی شد
حاصل همکاری با جیلی و شرکاء منتشر شده در ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰

خودروساز تازه تأسیس لیوان، از شاسی بلند الکتریکی و مفهومی لیوان RL7 رونمایی کرد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، شرکت لیوان در تاریخ 25 ژوئن 2022 و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی چونگ کینگ، شاسی بلند مفهومی و الکتریکی لیوان RL7 را معرفی کرد. لیوان RL7 یک شاسی بلند کوپه و الکتریکی بوده و پیش نمایشی از محصول تولیدی شرکت لیوان در آیندۀ نزدیک است. لیوان انتظار دارد که در سال 2023 تولید انبوه RL7 را آغاز کند.

پیش تر خبری مبنی بر همکاری و سرمایه گذاری مشترک ما بین لیوان و جیلی منتشر شد و احتمالاً هر دو آنها مانند جیلی و ولوو شرکتی مشابه با لینک اند کو را تأسیس خواهند کرد.

لیوان علاوه بر تولید خودروهای برقی، به فکر ایجاد یک شبکه تعویض باتری است. ایستگاههای تعویض باتری لیوان مشتریان گوناگونی داشته و علاوه بر شرکتهای حمل و نقل، مردم عادی نیز توان استفاده از آنها را دارند. به همین منظور لیوان تا پایان سال 2022 بیش از 200 ایستگاه تعویض باتری راه‌اندازی خواهد کرد. لازم به ذکر است که لیوان علاوه بر مدل RL7 دو خودروی برقی با قابلیت تعویض باتری به نام‌های RL9 و Maple Leaf 80V PRO را در نمایشگاه چونگ کینگ معرفی کرده است.

لیوان RL7 براساس پلتفرم GBRC ساخته شده است. پلتفرم مزبور توسط جیلی و لیوان توسعه یافته و برای ساخت وسایل نقلیه مختلف با قابلیت تعویض باتری طراحی شده است. فاصلۀ دو محور در پلتفرم GBRC را می‌توان بین 2700 تا 3100 میلی‌متر در نظر گرفت و به همین خاطر می‌توان انواع SUV، MPV و… را با به کارگیری آن تولید کرد.

خودروی مفهومی لیوان RL7 دارای 2 لیدار، رادار موج 5 میلی‌متری، 12 رادار اولتراسونیک و 11 دوربین برای هدایت سطح 3 رانندگی خودکار با قابلیت‌هایی مانند عبور کنترل شده در ترافیک، رانندگی در حالت اُتوپایلوت و… است. رینگ‌های RL7 به منظور کاهش ضریب درگ بهینه شده و رقم 0.24 به عنوان ضریب درگ RL7 عنوان شده است. طراحی جلو پنرجره  شیبه به ذوزنقه بوده و کلمه لیوان در جلو دیده می‌شود و در عقب شاهد استفاده از کلمه کانسپت هستیم.

لیوان RL7 در سه نسخه دیفرانسیل جلو، عقب و چهار چرخ مترحک عرضه می‌شود. نمونۀ چهار چرخ متحرک دارای دو موتور با توان 120 و 150 کیلووات ساعت بوده و شتاب صفر تا 100 آن 4.9 ثانیه خواهد بود. بُرد پیمایشی RL7 بین 550 تا 750 کیلومتر است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.