سایپا اطلس معرفی شد؛ مشخصات فنی و تصاویر
منتشر شده در ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۴
سایپا اطلس

گروه سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی حضوری پر رنگ داشته و خودروی جدید سایپا اطلس را به عنوان فیس لیفت کوییک معرفی کرده است.

به گزارش خودروم، گروه خودروسازی سایپا حضور پُر رنگی در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی داشته و پس از معرفی خودروی سایپا سهند، محصولی جدید به نام اطلس را رونمایی کرد. سایپا اطلس را باید فیس لیفت جدید کوییک دانست که در نمای عقب، جلو و کابین به طور کلی متحول شده و از نظر ساختاری به زبان طراحی مدل شاهین نزدیک‌تر شده است.

جلو پنجره سایپا اطلس

در جلوی این خودرو شاهد استفاده از جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل با خطوطی آبشاری و تزئینات جزئی کرومی در درون آن هستیم. چراغ‌های جلو و گرافیک آنها شباهت زیادی به شاهین داشته و در مجموع تناسب خوبی با سایر اجزاء دارند. سپر به شکل کمانی بوده و در کناره‌ها و محل قرارگیری چراغ‌های مه‌شکن از تزئینات پلاستیکی نقره‌ای رنگ و c شکل استفاده شده است. روی کاپوت همانند سایپا سهند بوده و در این بخش دو خط عمودی موازی و دو فرو رفتگی جزئی را می‌توان دید.

سپر جلو سایپا اطلس

نمای کناری، دقیقاً مشابه با سایپا سهند است؛ اما تفاوت‌هایی جزئی مانند استفاده از رینگ آلومینیومی چهار پره دو تایی(متفاوت با مدل سهند) و دستگیره درب‌های پلاستیکی با تزئینات کرومی را شاهد هستیم.

نمای کنار سایپا اطلس

در عقب چراغ‌هایی جدید را می‌بینیم که به شکل C طراحی شده و گرافیک مطلوبی دارند. در وسط درب صندوق عقب نیز نام اطلس با فونتی زیبا و به زبان فارسی در پایین لوگوی سایپا درج شده است. سپر شمایلی دو تکه دارد و برای ساخت آن از پلاستیک‌های مشکی و نقره‌ای رنگ استفاده شده و در مجموع می‌توان گفت که با سایر اجزاء خودرو هماهنگی دارد. از نکات برجسته قسمتعقب سایپا اطلس باید به سری اگزوز اسپرت و هم رنگ بدنه اشاره کرد.

عقب سایپا اطلس

فضای کابین و داشبورد اطلس دقیقاً مشابه با سایپا سهند بوده و به شکل دو رنگ طراحی شده است. فرمان سه پره و تزئینات نقره‌ای آن به همراه خروجی‌های هوای دایره‌ای شکل و نوارهای کرومی آنها نظر ما را جلب کرده و باید گفت که از صفحه کیلومتری جدید و متفاوت در سایپا اطلس استفاده می‌شود. همچنین در این محصول از یک صفحه نمایش کوچک روی کنسول مرکزی استفاده شده و راننده می‌تواند از آن برای کنترل سیستم صوتی، ناوبری و… استفاده کند.

داشبورد سایپا اطلس

سایپا اطلس نیز همانند سهند، به موتور M15 سایپا با حجم 1.5 لیتر و قدرت 90 اسب بخار با گشتاور 137 نیوتن‌متر مجهز شده و با توجه به استاندارد یورو 5 این خودرو، مصرف سوخت اطلس در هر 100 کیلومتر پیمایش 7.49 لیتر خواهد بود. اطلس به امکاناتی همچون دوربین دنده عقب، سنسور عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، کیسه هوای سرنشینان جلو و… مجهز خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه سایپا اطلس به طور دقیق مشخص نشده؛ اما احتمالاً این خودرو از اوایل سال 1402 وارد بازار خواهد شد و با قیمت تقریبی 230 تا 280 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.