احتمال ساخت خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان
منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
پرچم های ایران و ارمنستان در کنار یکدیگر

با استقبال ارمنستانی‌ها از پیشنهاد رئیس سازمان توسعه تجارت، خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان برای صادرات به کشورهای عضو اوراسیا راه اندازی می‌شود.

به گزارش خودروم و به نقل از ایرنا، در دیدار «علیرضا پیمان پاک» معاون وزیر صمت با «نارک تریان» معاون وزیر اقتصاد ارمنستان، طرفین درخصوص توسعه روابط تجاری، راه های جایگزین ترانزیت کالا، فهرست کالای تهاتری، احداث خط تولید خودرو ایرانی در ارمنستان و  ساخت خط تولید مشترک لوازم خانگی و الکترونیکی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رییس سازمان توسعه تجارت همچنین در پیشنهادی از علاقه یکی از خودروسازهای داخلی به راه اندازی خط تولید در ارمنستان اشاره کرد و گفت: با توجه به عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا، این اقدام می تواند برای ۲ کشور دستاوردهای خوبی داشته باشد.

پیمان پاک با بیان اینکه در اواسط ماه اکتبر هیأت بزرگ تجاری از ایران همزمان با افتتاح مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در ایروان عازم ارمنستان خواهد شد، گفت: برای شروع شرکت‌های ایرانی در این مرکز مستقر شده اند که امیدواریم به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود. وی به توسعه همکاری ها در حوزه معادن نیز اشاره ای داشت و  در خصوص حضور شرکت های ایرانی در ارمنستان برای ساخت جاده، گفت: پروژه احداث جاده “سیسیان” در ارمنستان برای دو کشور مهم است. تریان، معاون وزیر اقتصاد ارمنستان نیز با استقبال از حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه های جاده سازی ارمنستان، اظهارداشت: در خصوص تهاتر کالا مذاکرات طولانی داشتیم که اکنون در حال به ثمر نشستن است و خوشحالیم که دو کشور شرکت های کارگزاری خود را برای تهاتر شناسایی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر ارمنستان بازنگری در بحث مالیات و عوارض جاده ای موضوع بسیار مهمی است، ادامه‌داد: کارشناسان ما بررسی های زیادی کردند که تاثیر بسیار زیادی روی توسعه روابط تجاری دو کشور داشته باشد. پیمان پاک نیز در این خصوص گفت: تشکیل یک کارگروه برای بازنگری در بحث عوارض جاده ای ارمنستان اقدام مفید و رو به جلو درتوسعه روابط تجاری دو کشور محسوب می شود. معاون وزیر اقتصاد ارمنستان همچنین با استقبال از ساخت خودروی ایرانی در این کشور، گفت: ما آماده هستیم تا در بحث زیرساخت و تامین زمین مناسب با شرکت ایرانی همکاری داشته باشیم و پیشنهاد می کنیم هیأتی  به ارمنستان سفر کنند تا مقدمات این پروژه آماده شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم همراه این هیأت خودرویی، هیأتی متشکل از تولیدکنندگان لوازم خانگی و الکترونیکی نیز به ارمنستان اعزام شوند، زیرا مایل هستیم در این خصوص نیز خط تولید مشترک احداث شود. در ادامه این دیدار طرفین در خصوص راهکارهای مختلف برای حل مشکلات ترانزیت کالا از ایران به ارمنستان و روسیه بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.