رکورد شکنی چینی ها با صادرات 230 هزار خودرو در یک ماه
سلام چینی‌ها به اروپا و آمریکای شمالی منتشر شده در ۰۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۷
صادرات خودرو چین

هنوز نیمۀ اول سال 2022 به پایان نرسیده و با این حال حجم صادرات خودرو توسط چینی‌ها در حال حاضر از یک میلیون دستگاه فراتر رفته و 40 درصد رشد سالانه داشته است. طبق اعلام اداره کل گمرک چین، این کشور از ماه ژانویه تا می 2022 توانست 1.08 میلیون دستگاه خودرو را صادر کند و این رقم نشان از رشد 43 درصدی صادرات خودرو نسبت به مدت زمان مشابه است.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)،  چینی‌ها در ماه می، 230 هزار خودرو صادر کردند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 35 درصد افزایش یافته و به طور خاص در طول ماه می از میان 230 هزار خودروی مزبور، 43 هزار دستگاه خودروی برقی صادر شده و این رقم نشان دهندۀ رشد 130.5 درصدی است. چینی‌ها از ژانویه تا می در مجموع 174 هزار خودروی برقی صادر کرده و 141.5 درصد رشد کرده‌اند.

عملکرد صارداتی چینی‌ها با توجه به کاهش 12 درصدی حجم فروش خودرو در بازار داخلی چین، یک امر نسبتاً استثنایی است.

براساس گزارش اداره کل گمرک چین، 10 کشور برتر و مقصد صادراتی خودروهای چینی از ژانویه تا آوریل 2022 عبارت‌اند از ایالات‌متحده آمریکا، مکزیک، ژاپن، بلژیک، روسیه، کره‌جنوبی، آلمان، بریتانیا، استرالیا و عربستان سعوی که نشان دهندۀ تلاش چینی‌ها برای نفوذ در بازارهایی مانند اروپا و ایالات متحده است و ظاهراً دیگر حضور در بازارهای یاد شده برای چینی‌ها دشوار نیست.

برترین صادرکنندگان خودرو در ماه می، تسلا چین، دانگ‌فنگ، جیلی، چری و گریت وال‌موتورز بودند. چینی‌ها در سال 2021 بیش از 2 میلیون خودرو صادر کردند و انتظار می‌رود که تا پایان سال 2022 این رقم به بیش از 3 میلیون خودرو برسد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.