خودروی خودران شیائومی دیده شد
منتشر شده در ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷

اخیراً تصویری در یکی از شبکه‌های اجتماعی چینی منتشر شده و در آن می‌توان خودروی خودرانی را دید که برروی بدنه آن نام غول ساخت تلفن‌های هوشمند چینی یعنی شیائومی به چشم می‌خورد.

به گزارش خودروم، در این تصویر سدانی آبی رنگ در کنار جاده پارک شده و ظاهراً از این خودرو برای تست سیستم رانندگی خودکار استفاده می‌شود. برروی سقف این خودرو از سیستم LiDAR استفاده شده و برچسب‌هایی به زبان چینی و انگلیسی برروی بدنه آن نصب شده‌اند که این خودرو را به تست رانندگی خودکار شیائومی مرتبط کرده‌اند.

شیائومی در زمینه خودروسازی به پیشرفت‌هایی دست یافته است؛ اما خودرویی که در تصویر مشاهده می‌شود؛ مدل برقی بی‌وای‌دی یان(BYD Han) است.

قابل ذکر است که چندی پیش یکی از شرکت‌های مرتبط با برنامه خودروسازی شیائومی به نام شرکت فناوری خودرو شیائومی، درخواست ثبت سه اختراع مرتبط با خودروهای هوشمند و رانندگی خودکار را کرده بود. این سه اختراع شامل سیستم‌هایی برای کنترل وسیله نقلیه با فراهم کردن عملکردی یکپارچه میان تراشه‌ها و.. ، روشی جدید برای پردازش تصاویر و افزایش سرعت پردازش اطلاعات هستند.

شیائومی تاکنون 10 پتنت از پروژه خودروی خودران خود را منتشر کرده و تقریباً نیمی از آنها به طور فشرده و در سال 2022 معرفی شدند. این غول فناوری بیش از 10 میلیارد دلار را در طول یک دهه آینده و برای تبدیل شدن به پادشاه خودروسازی چین هزینه خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.