خودروی اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا؛ پروژه K112 چیست؟
منتشر شده در ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۱
خودروی اقتصادی ایران خودرو و سایپا K112

پیش نمایش پروژه K112 به عنوان محصول مشترک و خودروی اقتصادی ایران خودرو و سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی رونمایی شد.

به گزارش خودروم، نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی یک سورپرایز ویژه برای اهالی رسانه و علاقهمندان به خودرو داشت و در این رویداد از پروژه K112 خودروسازان رونمایی شد. این خودروی کوچک به طور مشترک توسط ایران خودرو و سایپا توسعه داده شده و هر دو آنها به طور یکسان در زمینه تولید این خودرو مشارکت خواهند کرد.

هنوز برنامه تولید پروژه K112  مشخص نشده و نمونه نمایشگاهی این محصول نیز نهایی نیست. پروژه اقتصادی ایران خودرو و ساپیا همانند خودروهای کوچک موجود در شرق آسیا و هندوستان طراحی شده و ما را به یاد چانگان بنی و رنو کویید میاندازد. دو خودروی یادشده پیش از بازگشت تحریمها برای تولید در کشور نامزد شده بودند و نمونههایی از آنها برای انجام آزمایشهای تکمیلی به ایران آورده شده بود.

پروژه K112 خودرویی بنزینی و اقتصادی در سگمنت A بوده و ابعاد آن به ترتیب در طول، عرض و ارتفاع 3800، 1590 و 1490 میلیمتر است. فاصله بین دو محور این خودرو 2430 میلیمتر بوده و وزن خالص آن بین 770 تا 800 کیلوگرم است. در این خودروی اقتصادی از موتوری با قدرت 70 تا 75 اسب بخار استفاده شده و حداکثر گشتاور آن 90 تا 100 نیوتن‌متر خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی پروژه اقتصادی و مشترک ایران خودرو و سایپا به شکل ترکیبی و با 100 کیلومتر پیمایش کمتر از 5 لیتر است.

نمونه آزمایشی K112 چهره‌ای جدید نسبت به تولیدات ایران خودرو و سایپا دارد و تنها شباهتی اندک در نمای جلوی این خودرو با محصولات شرکت ایران خودرو دیده می‌شود. همچنین در این محصول از لوگویی ناشناخته استفاده شده و فضای کابین با تریم و تزئینات دو رنگ پیش روی ما قرار دارد. در کابین یک صفحه نمایش کوچک دیده شده و فرمان سه پره این خودرو با دوخت و تزئیناتی قرمز رنگ جلب توجه می‌کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.