خروج صد هزارمین خودروی لیپ موتور از خط تولید
هدف گذاری برای تولید 800 هزار خودرو منتشر شده در ۰۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶

لیپ موتور صد هزارمین خودروی تولیدی خود را از خطوط تولید خود خارج کرد و بعد از لی اُتو، ایکسپنگ، نیو و هوزون اُتو، پنجمین استارتاپ خودروساز چینی لقب گرفت که با موفقیت توانست صد هزارمین محصول خود را به تولید برساند.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، اولین خودروی تولید لیپ موتور مدل S01 نام داشت و در تاریخ 28 ژوئن 2019 شاهد خروج آن از خطوط تولید کمپانی لیپ موتورز بودیم. اکنون سه سال از آن هنگام گذشته و لیپ موتور مدل C11 را به عنوان صد هزارمین خودروی خود به تولید رسانده است. به گفته این شرکت تازه تأسیس، 6 ماه زمان بُرد که لیپ موتور تواسنت 50 هزار دستگاه C11 را به تولید برساند.

این شرکت در سال 2015 تأسیس شده و از آن زمان تاکنون برای توسعه فناوری‌های اصلی و مورد استفاده در صنعت خودروسازی تلاش می‌کند و حالا آنها بسته باتری اختصاصی، BMS کنترل الکتریکی و فناوری رانندگی خودکار اختصاصی خود را توسعه داده‌اند. این استارتاپ بر این باور است که آنها توان تقویت رقابت پذیری در بازار را دارند و در عین حال در برابر شرایط غیر قابل پیش بینی خارجی، مقاوم بوده و به خوبی از پس مشکلات بر می‌آید.

لیپ موتور رشد ماهانه فروش خود را به 200 در صد رسانده و حتی از نیو و ایکسپنگ و دیگر خودروسازان پاک چینی، موفق‌تر عمل کرده است. لیپ موتور امیدوار است که سالانه 2 تا 3 مدل جدید را تا پنج سال آینده معرفی کند. مدل‌های جدید این خودروساز تازه تأسیس شامل انواع سدان، شاسی‌بلند و MPVهای برقی با قدرت و بُرد پیمایشی گسترده هستند. لیپ موتور می‌خواهد که تا سال 2025 فروش تجمیعی خود را به بیش از 800 هزار خودرو برساند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.